Wednesday, December 9, 2009

Подкастите - университет на път за работа

Нещото, за което винаги ще бъда благодарна на стария ми, но верен iPhone, е, че ме запозна с подкастите. Всъщност, не е нужно да имате ябълково устройство, за да слушате подкасти, но просто при мен едното доведе до другото.

Вероятно всички знаят какво е подкаст, а основните предимства са доста ясни - можете да слушате, когато имате време за това, без да се съобразявате с програмата на водещия, а с помощта на интересна информация пътуването към работа сутрин се оползотворява максимално.

Е, можете да намерите подкасти за почти всичко, но тук искам да кажа какво най-често слушам аз, за да бъда в течение със сферата на маркетинга и социалните медии:
  • For Immediate Release - може би най-известният подкаст за маркетинг и социални медии, който е транзокеанското дете на британеца Neville Hobson и американеца Shel Holtz. Това е най-стройно структурираният подкаст, който съм виждала, с ясни рубрики и убийствена точност - всеки понеделник и четвъртък може да очаквате нов запис, който е дълъг почти точно час. Поради големия брой сътрудници може да чуете интересни маркетингови тактики от различни точки на планетата, професионални сфери и гледни точки.
  • Marketing Over Coffee - друг доста силен подкаст, зад който стоят американците Christopher S. Penn и John J. Wall. Всяка седмица по 30 минути за маркетинг, отново доста структурирано и точно. В допълнение се занимават и с доста интересни инициативи, като например 12 Days of MoC, в които двамата водещи дават практически съвети, които слушателите да приложат като доброволци в неправителствени организации по случай Коледа, а също и много полезно събраните видеа от Conference in a Box, за което вече съм писала.
  • Inside PR - канадският "Добър Подкаст". И те дълго време са се задържали в аудио-пространството, като засега имат над 180 епизода. Веднъж седмично по 30 минути може да чуете канадската гледна точка - разнообразието на мнения е добър подход.
  • Jaffe Juice - David Jaffe ме спечели още с книгата си Life After the 30-Second Spot, а и досега дава доста добро мнение за тенденциите в сфертата на маркетинга и акцентира върху новостите в социалните медии. Често прави интервюта и ползва мнението на външни сътрудници, което разширява хоризонта на идеи. Проточва се доста над час, но това е напълно разбираемо, като се вземе предвид малката честота - един-два пъти в месеца.
  • Six Pixels of Separation - авторът Mitch Joel е името, което привлече вниманието ми към подкаста. Едноименната книга на Мич систематизира доста идеи за развитието на комуникационната стратегия на бизнеса в променящата се интернет-среда, в която всички са свързани. Доста от идеите, които той развива в книгата, споделя под една или друга форма в подкаста. А също привлича външни коментатори, с които да дискутира отделни информации и маркетингови практики. Движи се между половин и един час и излиза всяка седмица, като до момента е точно на номер 180.
  • Marketing Edge - по-кратък и нередовен подкаст, но понякога има добри попадения. Хубавото е, че се концентрира върху една тема или пример от практиката, който да коментира подробно. Случва се веднъж или два пъти месечно по по-малко от половин час за всеки епизод.
  • Trafcom News - това е подкаст, изграден изцяло на принципа на интервютата. Donna Papacosta прави кратко въведение и заключение, но останалата част от записа са посветени на самото интервю. Събеседниците й са повече от интересни, а не е трудно да отделите 20тина минути по веднъж всеки месец, за да чуете нещо интересно.
  • The Creative Career - и накрая - HR-перспективата в сферата на маркетинга, PR-a и рекламата, но честотата от един 10-минутен епизод на два месеца далеч не дава достатъчно информация. Въпреки това някои професионалисти споделят интересно мнение за дейностите, които включва работата на маркетолога.
А вие слушате ли такива неща и какво по-точно? Защото когато "звездите ми го говорят", четенето може да изостане малко (ама грам не съм за този вариант, трябва да се чете сериозно, ей!)

___
снимка: el_patojo





6 comments:

Александър Кръстев said...

Василенко, подкасти звучи като подформа на каста, но в множествено число.

Подкастовете?

;)

Васи said...

Правописният и правоговорен речник на БАН все още мълчи по темата :) Give me a break, един вид - има ли официално наименование на български? Не се заяждам, просто питам?

Александър Кръстев said...

Вярно, че е малко като билбордите и билбордовете, но се замисли: подкаст едва ли е в женски род, за да става касти. В м.р. в българския език множосетвеното число трябва да е подкастове :)

Ето примерите:

каста - касти
подкаста - подкасти
каст - кастове
подкаст - подкастове

;-p За мен има резон. Нека и онези хора, които претендират да не са "феодални старци", да се размърдат малко. Но ако звъннеш на езикови справки, ще ти затворят, щом чуят въпроса ;)

Васи said...

Хахаха, прав си донякъде. Ама пък "щраус" е мъжки род, а мн.ч. е "щрауси"

Пък и ако съм в грешка, имам извинение - снощи ми се спеше, докато пишех ;)

Бисер said...

Аз просто искам да кажа "Евала!" за споделената информация. :)
Признавам, че по темата съм доста не наясно, тъй като не ми е оставало време да премина и към тази стратегия на образоване. Ще опитам по-сериозно съвсем скоро. ;)

Maggie said...

Супер списък, да добавя Duct Tape Marketing - John Jantsch http://www.ducttapemarketing.com/blog/category/podcast/