Благодарение на Калина попаднах на интересна класация за 50те марки с най-много фенове във Facebook. Списъкът е внушителен и дава доста добри практики за привличане на повече фенове и стимулиране активността на аудиторията.
Няма да се впускам в подробни коментари по списъка, може да го видите сами. Преглеждайки някои от страниците обаче, извадих някои от най-често повтарящите се тактики за привличане на последователи (номерацията не отразява важност):
- Гласуване - дайте на хората право на глас и те ще се включат. Тази философия стои зад провеждането на разни и разнообразни анкети. Gatorade питат феновете кой е най-незабравимият момент от кариерата на Майкъл Джордан, Target търсят мнение от потебителите към коя благотворителна кауза да допринесе компанията, Vitaminwater задават въпроса какъв да бъде следващият вкус на напитката.
- Намаления, промоции, купони за намаления - отдавна талончетата за намаления не са само на хартия. Papa John's Pizza дават отстъпка на всеки, който е станал част от Facebook-феновете. Модни марки като Calvin Klein и ZARA, а дори и бързооборотни стоки като сладоледите Dipping Dots използват Facebook, за да информират потребителите за нови намаления или нови продукти.
- Обратна връзка и мнение - за разлика от преобладаващо едностранната комуникация от горната точка, умните бандове са открили силата на Facebook за събиране на мнението на клиентите си. По този начин действат Audi, Vogue, H&M, а отличник на випуска за мен е GAP, тъй като марката е разработила есенната си рекламна кампания, съобразявайки се именно с препоръките на феновете си.
- Потребителско съдържание - защо пък да не използваш фен-общността не само като източник на съвети, но и на съдържание? Dr. Pepper и Harley Davidson поощряват потребителите да споделят свои снимки, а Dunkin Doughnuts дори използват профил снимката си, за да отдадат дължимото на един "Фен на седмицата".
- Функционалност и интеграция - щом са ви намерили във Facebook, няма смисъл да карате феновете си да отидат другаде, за да комуникирате с тях. Напротив, развитието на водещите Facebook страници се движи по посока на пълна интеграция в социалната платформа. На страницата на BestBuy директно може да разгледате нови предложения и топ-оферти за покупка, а Pizza Hut са разработили приложение, с което директно може да си поръчате пицата през Facebook.
- Видео, видео, видео - в зависимост от марката, Facebook може да послужи доста добре и когато искате да покажете нещо на феновете си. Логичната употреба на видео е в профилите на филмови компании като Pixar, но пък има и също толкова приятни за окото видеа на модни компании като Louis Vuitton (които дори излъчиха на живо едно от ревютата си) и Victoria's Secret. Мррр!
Е, не всички примери в класацията се отличават с иновативни идеи за Facebook-живот. Например чипсовете Pringles не правят кой знае какво, но са сред 50-те лидери - доказателство, че ако марката ти е силна, посредствеността може да ти се размине.
Въпреки това повечето марки от Top50 имат ясно личаща стратегия за управление на Facebook-съдържанието, а и на поведението си в други социални мрежи - повечето Facebook страници имат връзка към Twitter, YouTube и други. Ако стратегията е адекватна на марката, няма значение дали предлагате скъпи часовници или кренвирши - винаги може да ангажирате потребителите и да създадете собствена общност.
Може да се учим от най-добрите: Disney, Starbucks и Coca-Cola.
___
снимка: gkv / blog
Въпреки това повечето марки от Top50 имат ясно личаща стратегия за управление на Facebook-съдържанието, а и на поведението си в други социални мрежи - повечето Facebook страници имат връзка към Twitter, YouTube и други. Ако стратегията е адекватна на марката, няма значение дали предлагате скъпи часовници или кренвирши - винаги може да ангажирате потребителите и да създадете собствена общност.
Може да се учим от най-добрите: Disney, Starbucks и Coca-Cola.
___
снимка: gkv / blog
No comments:
Post a Comment