Tuesday, November 17, 2009

Колкото да минава времето

Интересни неща се случват по чашите на вендинг машините за кафе. Някой холандски ум е решил да удължи живота на рекламата на Douwe Egberts от другата страна на тази чаша, като даде на потребителите малко занимание след като си изпият кафето:

Примерът е класическо доказателство за максимата, че добрата концепция зависи не само от идеята, но и от канала за разпространението й. Добре е да дадеш на аудиторията причина да обърне по-сериозно внимание на посланието, начин да взаимодейства с маркетинговия материал и мотив да го задържи за по-дълго време. Този подход за привличане на вниманието към маркетингови послания принципно работи при конвенционални печатни материали като брошури и флаери, но ми е много интересно как дизайнерът си е представял попълването на това судоку? С пълна чаша е меко казано опасно, но пък може да е добро упражнение по еквилибристика. След като си изпия капучиното дори и с награда няма да ме накараш да си играя с лепкавата чашка. Дали има ентусиаст, който да се заинтригува толкова, че да си прерисува судоку-задачата на листче, за да седне да го разгадава? Да имате други идеи за попълването?





6 comments:

Venimus said...

мисля, че е толкова "успешно", колкото судоку на тоалетната хартия...

Красимир Сираков said...

Според мен в става дума за следното:
Клиентът взима чашата и си казва - "Ха, и судоку има, браво". Друг е въпросът, че няма да го реши. То се настройва позитивно от възможността, която му се дава, независимо, че няма или не може да я използва.

Калин said...

Може и да има хора, които да се заиграят с лепкавата чашка...

Anonymous said...

И да го въртят и да го сучат една картонена чаша си е просто картонена чаша и има главно предназначение да се излее в нея нещо, което да бъде изпито и след това да бъде изхвърлена грижливо в боклука.

За българския пазар е добре версията и да бъде с приканване за изхвърляне в кош, защото тук това не го умеем. Е явно холандците нямат тоя проблем :-D

Unknown said...

Според мен идеята също е била да се привлечевниманието - надали са очаквали много хора да си играят с чашата после.
Но се съмнявам, че ако у нас сложат надпис за изхвърляне в коша, това ще помогне. Но това е една мноооого различна и обширна тема.

Бисер said...

И аз смятам, че идеята не е безсмислена. Ако е привлечено вниманието и там пише каквото трябва - всичко е ок. Освен това има много хора с безумни разбирания и сантименти - някои дори биха си измили след това чашката и ще си я запазят за спомен, колекция, показване и т.н. Щом има отличителен елемент с привидна добавена стойност(макар и почти неприложима), значи важат и думите на Оскар Уайлд(ако не греша): "Бихме изхвърлили много неща от живота си, стига да не се страхувахме, че някой друг ще мине и ще ги вземе." Хората си пазят всякакви боклуци и дори брандирано судоку може да превърне чашката в малко съкровище... :)