Tuesday, November 3, 2009

Зяпнала

Признавам си, много съм учудена. И то не заради снега днес (той ми носи по-различни чувства, но това е друга тема), а и заради поредното доказателство, че пред ума на маркетолозите няма твърде големи пречки.

Дами и господа, вече и мухите са рекламен канал:



Тъй като съм фен на книгите, съм особено доволна, че тази неконвенционална рекламна камнания е реализирана точно на Панаира на книгата във Франкфурт. Издателство Eichborn приготвили 200 мухи, върху чиито тела е закачен ултралек рекламен банер. Идеята е не само хитра, но и щадяща насекомото - банерът се закрепва с восък и след известно време пада от гърба на хвъчащата буболечка. Рекламното решение е особено подходящо и като се има предвид логото на издателството:
Теглото на банера е ключово - то е било изчислено така, че да позволява на насекомото да лети, но само на малки разстояния, с което по естествен начин е принудено да каца често - по възможност върху някои от многобройните посетители на изложението. А хората със сигурност ще се обърнат да погледнат муха, която носи рекламно съобщение. Не се среща всеки ден, нали? И хич не се изненадвам, че сериозни медии от ранга на RTL са проявили интерес към това крайно нетипично решение за въздушна реклама.
И друг път съм коментирала креативна употреба на насекоми за герила маркетинг, но тук вече нещата са изведени на още по-невероятно ниво. За идеята можем да стиснем ръцете на екипа на Jung von Matt / Neckar
.





2 comments:

Anastas said...

Ей това е лудница просто :) Много добра идея, евалата на тези хора!

Емил said...

Това би било страхотна рекламна идея за немската авиокомпания Condor: техният слоган е "Wir lieben Fliegen" ("Обичаме да летим/Обичаме мухи" - игра на думи). Представям си как из терминала на летището хвъркат мухи с табелки "на рамо"... ;)