Днес попаднах на нещо, което породи интересна и показателна асоциативна връзка в мозъка ми.
Ето как са разбирали директиня маркетинг хората в началото на века - писмо от 1932 година, към което са приложени парче вълнен плат и две хербаризирани цветя:
Писмото е от дама, която работи във фирма за платове. Мариън Брайърли казва: "[Платът] е здрав и ще можете да го носите дълго - опитайте да скъсате мострата! Надявам се, че ще поръчате следващия си костюм при [нас]." Следва адресът на магазина, както и обяснението "Изпращам ви и малка иглика, първото пролетно цвете. в Англия" Просто и гениално послание, нали? Точно според традиционните правила на маркетинга. Първо изтъкваме качествата на продукта, като ги свързваме с ползата, която носят на потребителя, а след това добавяме лична нотка на внимание и емоционален апел с цветето. Определено е най-доброто послание.
А ето как изглежда директният маркетинг в началото на 21 век:
Мострата е пакетче скакалци с шоколадова глазура. Не, не е за екзотична сладкарница тип "Индиана Джоунс и Храма на обречените", а за виртуална телефония. Създателите на Grasshopper решават да маркетират услугата като изпратят пакетче шоколадови скакалци до 5000 предприемачи, тъй като малките фирми са основна целева група на Grasshopper. Текстът на пакетчето гласи: "Вие поемате рискове, реализирате мечти. Има ли нещо, което още не сте направили? Изяжте скакалец!" Е, нетрадиционния подход сработва - печели вниманието на редица блогъри и генерира доста buzz.
Сравнението между двата примера за директен маркетинг е неконвенционално, но ясно илюстрира тезата, че маркетолозите и агенциите трябва здраво да се напънат, за да привлекат вниманието на потребителите в днешната претоварена информационна среда. В Свят2.0 много малко хора ще обърнат внимание на обикновена мостра, но всеки ще се похвали какви вкусни скакалци е получил. Хайде, колеги - напънете се и измислете шоколадовите скакалци за клиентите си! ;)
Ето как са разбирали директиня маркетинг хората в началото на века - писмо от 1932 година, към което са приложени парче вълнен плат и две хербаризирани цветя:
Писмото е от дама, която работи във фирма за платове. Мариън Брайърли казва: "[Платът] е здрав и ще можете да го носите дълго - опитайте да скъсате мострата! Надявам се, че ще поръчате следващия си костюм при [нас]." Следва адресът на магазина, както и обяснението "Изпращам ви и малка иглика, първото пролетно цвете. в Англия" Просто и гениално послание, нали? Точно според традиционните правила на маркетинга. Първо изтъкваме качествата на продукта, като ги свързваме с ползата, която носят на потребителя, а след това добавяме лична нотка на внимание и емоционален апел с цветето. Определено е най-доброто послание.
А ето как изглежда директният маркетинг в началото на 21 век:
Мострата е пакетче скакалци с шоколадова глазура. Не, не е за екзотична сладкарница тип "Индиана Джоунс и Храма на обречените", а за виртуална телефония. Създателите на Grasshopper решават да маркетират услугата като изпратят пакетче шоколадови скакалци до 5000 предприемачи, тъй като малките фирми са основна целева група на Grasshopper. Текстът на пакетчето гласи: "Вие поемате рискове, реализирате мечти. Има ли нещо, което още не сте направили? Изяжте скакалец!" Е, нетрадиционния подход сработва - печели вниманието на редица блогъри и генерира доста buzz.
Сравнението между двата примера за директен маркетинг е неконвенционално, но ясно илюстрира тезата, че маркетолозите и агенциите трябва здраво да се напънат, за да привлекат вниманието на потребителите в днешната претоварена информационна среда. В Свят2.0 много малко хора ще обърнат внимание на обикновена мостра, но всеки ще се похвали какви вкусни скакалци е получил. Хайде, колеги - напънете се и измислете шоколадовите скакалци за клиентите си! ;)
1 comment:
Скакалците са наистина уникална и готина идея. На мен подобно послание със сигурност ще подейства, пък и притежава една важна особеност, която повечето маркетингови методи са изгубили в днешно време. Говоря за натрапването и постоянното досаждане. Подобен жест смятам, че би развесели всекиго и дори да не постигне основната си цел, надали ще подразни както повечето подобни методи. А това е страшно важно в дългосрочен план. Всяка настояща маркетингова стратегия трябва да отчита възможността за следващи взаимодействия с целевата аудитория.
Post a Comment