Friday, October 9, 2009

Пак ще се срещнем...

...след 20 години. The Hidden Persuader са споделили една много красноречива графика за възможните канали за комуникация преди и сега. Както се вижда, днес маркетолозите разполагат с огрооооомно количество възможности:

Само че се поражда следният въпрос: как да избираме? Въпросът "Дали да избираме или да ползваме всичко" е безсмислен - надали има компания (ако четат Coca-Cola, Unilever или P&G, извинете!), която да разполага с необходимия човешки, паричен и времеви ресурс да обхваща аудиторията си по всички канали. Такова разнообразие от възможности може да действа объркващо. Но пък от друга страна по-добре е да има избор, отколкото да няма - а и така най-лесно ще се откроят умните маркетолози, които знаят точно кой канал е най-подходящ за комуникацията с дадена аудитория. Тези, които третират целевите публики с масови съобщения, скоро ще изчезнат подобно на птицата Додо - еволюцията е милостива само към най-гъвкавите. А новите маркетингови закони повеляват да третираме потенциалните клиенти като индивидуалности и да се стараем да се съобразяваме с медийните им навици - те няма да излязат от пътя си, за да си поговорят с нас. Напротив, ние трябва да отидем при тях.





2 comments:

Бисер said...

Хареса ми сравнението с птицата Додо. :))

Лита said...

много интересно и поучително :)
благодаря