Добре де, знам, че твърде често говоря за презентации, но какво да се прави - любима тема ми е.
Един приятен човечец на име Carmine Gallo е написал книга, в която анализира всички онези фактори, които правят Steve Jobs наистина добър презентатор. Попаднах на доста изчерпателно интервю с автора, от което тук ще извадя само опорни точки, но горещо ви препоръчвам пълния текст, който е обогатен с видео от най-силните презентации на Джобс.
На какво набляга Гало?
А сега и нещо забавно: има случаи, когато липсата на презентация е плюс, например в този хипотетичен случай с Барак Обама - щяхте ли да се вдъхновите за промяна от следното:
Един приятен човечец на име Carmine Gallo е написал книга, в която анализира всички онези фактори, които правят Steve Jobs наистина добър презентатор. Попаднах на доста изчерпателно интервю с автора, от което тук ще извадя само опорни точки, но горещо ви препоръчвам пълния текст, който е обогатен с видео от най-силните презентации на Джобс.
На какво набляга Гало?
- Простотата е ключова. Слайдовете не трябва да се претрупват с думи, а да използват кратки силни фрази и много визуални "котви"
- Същото важи и за изказа ви - мислете в "заглавия", мислете за думите, които ще се забият като габърчета в съзнанието на аудиторията, мислете за изречения, които могат да бъдат туитнати или споделени по друг начин
- PowerPoint е просто средство, а не злодей, който прецаква вашите презантационни възможности. Това всъщност е мнението на един от най-големите анти-Microsoft настроени светила на презентациите, Guy Kawasaki. PowerPoint, както и всяка друга програма, е опасен само в ръцете на неуките.
- Презентацията има три основни цели: да информира, да дава знания и да забавлява. Дори строгите бизнес презентации трябва да включват забавен елемент за разчупване на леда и създаване на позитивна нагласа.
- Презентацията трябва да следва "правилото на 3". 3 е ключово число за частите на презентацията, броя на посланията, доказателствата на тезата ви. 3 е повече от 1 и 2, по-концентрирано и въздействащо от 5, дава чувство на завършеност.
- Изграждането на презентация е като писането на добър сценарий - вкарайте съспенс, драматични обрати, силно развитие и ключова поанта на посланието.
А сега и нещо забавно: има случаи, когато липсата на презентация е плюс, например в този хипотетичен случай с Барак Обама - щяхте ли да се вдъхновите за промяна от следното:
No comments:
Post a Comment