Thursday, September 17, 2009

Ентусиазъм

Как може да накараш някой да ти повярва? Да го убедиш, че твоята гледна точка е вярна, преценката ти е точна, а предложението ти е най-стойностното нещо, което ще получи в живота си? Ами много просто - като вярваш и ти. Или поне като изглеждаш толкова убеден в това, което говориш, че всички се възхищават колко много вярваш.

Стив Джобс може да е много неща, но никой не би се осмелил да го нарече лош презентатор. Той винаги успява да възпламени публиката си и може да я доведе до състояние сравнимо с екстаза на група ревностни последователи на Муун. Ключов в презентациите на Джобс е неговият искрен ентусиазъм. Той видимо обича всеки продукт на компанията си. Тук "видимо" е ключовата дума. Ако не вярваш истински в един проект, трябва да си много добър актьор, за да убедиш всички останали. Ако пък вярваш в идеите си, но представянето е вяло и скучно, никой няма "да се върже". И за да не бъда голословна, ето алгоритъмът за промиване на мозъци, който използва Стив, за да превърне горките потребители от обикновени клиенти в ревностни защитници на марката и всичко, което стои зад нея:



Е, когато ти представят нещо по този начин, как да не си обръснеш главата?!





3 comments:

Aquawoman said...

Невероятен е! Чела ли си речта му пред университета в Станфорд?
Ето линк - http://ljube.com/555

Иван said...

Просто е и работи ;-)

Васи said...

Определено работи, но никак даже не е просто :) Едно време преди първата ми презентация пред клиентът шефът ми ми даде много прост съвет: "Говори така, сякаш знаеш, че това е най-невероятната идея, която ти е хрумвала." Трудно е да вкараш този съвет на практика, но ако успееш, работи безотказно. А и идеята ни си беше добра! ;)