Monday, September 14, 2009

Рекламна мода

Има ли такова нещо като мода в рекламата? Май отговорът е звучно и убедено "Да", поне след като видях новата реклама на SAAB:



Аз ли съм параноичка или наистина напомня? Лека музичка на не чак толкова известна изпълнителка с приятно сладко звучене - точно както правят от Apple. Човекът е в центъра на действието като създател-творец, от чиито ръце се ражда нов свят - HP, anyone? Не мога точно да посоча други прилики, но като цяло усещането, което рекламният клип създава, се припокрива много с горепосочените асоциации, поне в моята глава. Моля, оборете ме! :)
Тук обаче не говоря за кражба - далеч съм от мисълта, че SAAB са направили copy/paste на идеята. По-скоро ми се струва, че това е една нова тенденция в рекламните клипове, която се превръща в устойчива мода сред широк кръг от марки. И всичко това - лека музика, светла, "въздушна" визия и позитивизъм - са провокирани от желанието за създаване на положителни емоции. Може би в този подход рекламистите виждат начин да се преодолее скептицизмът на потребителите по време на криза, когато крупните покупки и потребяването на всичко извън рамките на абсолютно необходимия минимум се свързва с негативни асоциации?





3 comments:

Petya said...

Имаш право!Не съм се задълбочила в следенето на модните тенденции в рекламата,но като проследи човек мисълта ти наистина имат нещо общо.

Иван said...

Да, имаш право. Това е някаква тенденция, за която обаче е виновен потребителят. Все пак от него зависи дали едно начинание ще успее.

Позитивизъм, участие, забавление. В същото време кампанията проучва и потребителските мнения и очаквания.

Спечели ме. А и на SAAB хич не им е лесно в момента. Дано успеят с този подход.

Иван said...

А, забравих още нещо.

Наскоро Сет беше писал за "кръговете". Важното е посланието, което отправиш, да прескочи първия (преките реципиенти) и да продължи към втория, към третия... А за да стане това, то трябва да печели внимание.

За по-малко от 20 дни над 80000 преглеждания в YouTube звучи добре.