Friday, August 7, 2009

Don't go changing...

Понякога промените са позитивно нещо. Показват развитие. Показват динамика. Друг път обаче брандът може да си стои същия с десетилетия и това никак няма да влоши отношението на хората към него. Ето едно кратко (добре де, дълго е, но четете надолу) сравнение:

Ако Pepsi бяха останали с първоначалното си лого, определено нямаше да спечелят - то твърде ясно изразява позицията на догонваща марка, която просто копира корпоративната формула на Coca-Cola. Както се вижда, първата кардинална промяна се случва през 1950 и за следващите 50 години "вълничката" плавно се прелива. Последната промяна не ме радва особено, но явно ще трябва да се съобразяваме с "усмихнатото" настроение на новото Pepsi. Въпреки това промените тук са разбираеми, тъй като марката винаги се е свързвала с младото поколение, с бързото развитие, с вечното движение.
За разлика от това, Coca-Cola нито някога е търсила, нито се нуждае от промяна на логото. Там промените се случват само по посока на разширяване на портфолиото от продукти, но Coca-Cola Classic има почти религиозна неприкосновеност (е, хората се учат след Новата Кола). Това е марката на традициите, която залага на едва ли не родово-наследеното предпочитание на феновете.
С две думи промяната строго си зависи от характера на марката. Лично мнение: Pepsi трябва пак да минат на вълнички, новото е кофти; Coca-Cola за нищо на света да не си помислят за ново лого.

___
Графика от ImageShack





2 comments:

stoinov said...

едно "малко" уточнение:
http://www.underconsideration.com/brandnew/archives/coca-cola_vs_pepsi_revised_edition.php

Васи said...

Прав си - и аз преди малко го видях и точно пиша уточнението :)