Wednesday, August 5, 2009

Who gives a f*ck?!

Много добро и синтезирано, макар и старо видео, за което Сет Годин напомни наскоро в блога си. Посланието е ясно и доста логично, но се изумявам колко често всички маркетолози го забравят - както във връзката с клиентите, така и в отношенията с медиите:



Основно правило, когато решаваш да направиш всеобщо достояние новата "невероятна" и "иновативна" технология на компанията или "уникалния" продукт "без аналог", е да се замислиш НА КОГО ПО ДЯВОЛИТЕ МУ ПУКА?! Има ли причина хората да се интересуват от темата? Има ли нужда да изпратиш информацията до журналистите? Има ли належаща необходимост да свикаш пресконференция? Ако не, по добре за всички е да насочиш вниманието си другаде, защото най-много от ситуацията ще загуби авторът на "новината" - не може да очакваш сериозно внимание от журналист, ако постоянно го затрупваш с куп информация без тя да има реална стойност (да не говорим за любимата практика информация да се праща до журналисти, които дори не отговарят за конкретния ресор). Все пак всички имаме нива на търпимост.





7 comments:

Anonymous said...

Сет Годин не си е довършил мисълта...

"На никой не му пука за теб... но какво ти пука от това?"

Стойчев said...

Готино видео! Благодаря, че сподели.

Иван said...

И все пак, има и изключения.

За някои компании и продукти всички говорят, те само стоят отстрани и гледат.

Та, прав е човекът. За мнозинството случаи.

Unknown said...

На мен ми пука, защото колкото по-често пускаш безсмислени прессъобщения (или аналогично заливаш клиентите си с безсмислена информация) толкова по-малко внимание получаваш. Хората почват все по-сериозно да си ценят времето и се научават да игнорират като страничен шум тези съобщения, които не им вършат работа. Нямам предвид, че директно те отсвирват след първо нарушение, а просто вероятността да обърнат внимание на информацията намалява. "Mark as Spam" командата може да мине не само на технологично ниво, но и на умствено (говоря метафорично, разбира се).
Не трябва да си играем на "прецакванка" и повечето хора в медиите са достатъчно интелигентни, за да видят една зле скалъпена уж-новина, което автоматично накърнява доверието към източника.

nik666 said...

С риск да ми се скарате че съм далеч от темата, само да спомена, че всички browser-и надават вой заради сайта от който се хоства картинката на tedx. Ей тука е репорта за червейчетата на въпросния сайт. И въпреки че блога ползва само една картинка и няма как да се случи нещо на посетителите, прави лошо впечатление когато цъфне предупреждаващия екран ;-)
Поздрави.

Бисер said...

Това за банера на TEDx е сериозен проблем. На мен също ми създаде много грижи, докато го разбера с помощта на dzver. Премахни го, защото блокира достъпа на всички, които използват Chrome, и маркира сайта като разпространител на опасно съдържание.

Unknown said...

Няма да се карам, Ник, даже много благодаря за информацията - махам го и ще информирам организаторите на TEDx за проблема, за да могат да го оправят :)