Monday, May 25, 2009

Хора и улици

Няма как да не споделя това видео, въпреки че вече май го препоръчах на всичките ми познати и приятели. Винаги съм вярвала, че силата на един град не се определя от красивата архитектура, лъскавите магазини или броя на модерните автомобили по улиците. Богатството на всяка една точка на картата е свързана с атмосферата на мястото. Атмосфера, която се изгражда от хората там. Това е и логиката зад решението на Philip Bloom - режисьор, който прекарва свободното си време след два уъркшопа в София като излиза на улицата и просто снима шарените представители на столичната фауна. Както каза приятелят ми Bas, идеята е проста: Филип се усмихва на хората и се опитва да ги накара да се отпуснат за снимка, докато всъщност ги заснема на видео-режим. Резултатът е едно прекрасно видео с лицата на София, което успя да ме разнежи и дори да ме докара до носталгично настроение:



Искам да накарам много хора да дойдат в България това лято и според непредставителната извадка на моя интеркултурен експеримент видеото на Блуум е много по-въздействащо от шарените туристически реклами на България. Може би трябва да преориентираме националната стратегия за реклама на страната като туристическа дестинация - диференцирането от останалите почти идентични рекламни клипчета на Турция, Гърция, Кипър и т.н. вероятно ще се окаже от полза. И без това тази година състоянието по морските курорти ще е плачевно с всички замразени полу-готови строежи - може би е време да се фокусираме другаде.





No comments: