Sunday, May 24, 2009

Време за мъже

Лятно ми е, топло ми е и нямам намерение да пиша сериозно. Но определено съм в настроение да изпия един Jillz - новият (е, вече на година) ябълков сайдер от Heineken. Продуктът е добър, което вече е много. Но всички маркетингови елементи също създават страхотно усещане за клиента и са подходящо насочени към целевата група.
Jillz е подчертано женско питие. Съответно, с какво по-добре да привлечем жените от полуголи пеещи мъже:


(Не че е изключително интересно, но ако дамите желаят да видят младежите от клипа за още малко, ето и making на рекламата.)

Признавам, твърдението по-горе не винаги важи и е подчертано сексистко. Но - работи! Рекламата създава свежо лятно усещане и наистина провокира емоционална реакция, което е важно за импулсни покупки, като напитка в заведение. В тази жега въобще не ти се пие нещо високо-алкохолно, а 5% алкохол в Jillz почти не се усещат. Дизайнът на бутилката също е много летен и свеж и перфектно пасва на нежна женска ръка. Е, балканската ми душа се бунтува срещу 250ml-бутилка, но в Холандия това е стандартният размер за малка бира, така че решението за разфасовката е напълно логично.
Въвеждането на продукта се случва на 22 април 2008 с непринудено парти в Амстердам, на което (изненада!) има страшно много дами, секси бармани, приятна музика и много от новата напитка. Сладък акцент е бележката "You look incredible...", която всяка дама получава на входа. Нещо, което всяка дама обича да чува, независимо дали си го признава или не. Този акцент е запазен и в POP-промоция в заведения - в тоалетните дамата е посрещната от чаровния барман Santino, който й казва няколко мили думи от огледалото и я насочва към бара, където я чака леката напитка. Закачливо и лятно, в тон с идеята "Да накараме жените да се чувстват неустоими", която очевидно е залегнала в основата на комуникационната стратегия.



Само да чуеш "Ciao, bella!" и ти се подкосяват краката, нали?! ;)

От Pink and Poodle - агенцията, разработила рекламата - я обявяват за пробив във войната между половете, тъй като "в рекламата, насочена към мъже, сладострастните жени са почти стандартно съдържание, докато плакненето на очи с мъже в рекламите за жени е все още табу." Коментарите в AdFreak показват, че за доста хора свеждането на мъжете до сексуални играчки не е еволюция в отношенията между половете, но все пак трябва да се отбележи, че маркетинговият подход работи. Настроението, което се предава, е добре вплетено във всички маркетингови дейности и привлича женското внимание. Сайтът на продукта също дава няколко възможности за взаимодействие с продукта и създаване на фен-общност (например възможността да оставиш бележка с това какво ти харесва в напитката или да препоръчаш сайта на приятел), като отново залага на изчистен свеж дизайн.
Като потребител бях закачена на кукичката още преди да видя рекламата, което говори добре първо за дизайна на бутилката, а после и за самия продукт, защото бях готова да го опитам пак. И въпросът не е просто в мъжете, а по-скоро в закачливия подход, с който рекламата напомня, че и момичетата трябва да се забавляват. От друга страна хипер-сексуализацията на напитката не спира някой от мъжете да се наслаждават на напитката, без да се чувстват "too gay".





3 comments:

Александър Кръстев said...

Чувствам се дискриминиран! Не може да ме сравняват със сокоизстисквачка за лимони!

:D

Васи said...

Да, много по-добре е да те сравняват с кола и една добра бира ;)

Petya N. Georgieva said...

Добре, рекламата е страшна, партито в Амстердам ми изглежда, че е било доста добро, обаче това италианец да говори на английски е доста хот!!!