Monday, April 20, 2009

Ще ти кажа каквото искам!

Ето нещо интересно, кратко и полезно:
Както на всички ни е ясно, тези реклами във Facebook за безплатен iPhone не се появяват просто по съвпадение след като си влизал на сайта на Apple. Резултат е от умната работа на сайтове, които следят поведението ти в Интернет и на негова база подбират релевантни рекламни послания.
И аз като Сет Годин нямам нищо против използването на cookie-тата ми за рекламни цели, но използването им без мое знание ме кара да понастръхвам. На този сайт може да се 'отпишете' от използването на бисквитките за следене на интернет поведението ви от страна на рекламни сайтове.
Идеята, че имам избор, ме радва. Особено когато имам предвид, че на компютъра ми има две трети от възможните 'шпионски' бисквитки. Мерси, но не, мерси! Естествено, промотирането на подобни сайтове общо взето не помага на рекламната индустрия, от която и аз си вадя хляба. Но по-сериозно ме интересува дали потребителят има нещо против натрапването с нетърсена и нежелана информация - permission marketing, after all, rules ;)





No comments: