Wednesday, April 15, 2009

Застрашен вид

Откакто не съм в България, погледът ми върху българското рекламно творчество се ограничава до голяма степен с анализи на големите изцепки. Днес обаче видях нещо, което много ми хареса:



Преди феминистките да са ме захапали защо се кефя на подобни неща, нека обясня: това е първата реклама на бира, правена у нас, която привлича вниманието ми с нещо ново и различно. Идеята за манифеста на "Каменица" е креативен скок без аналог в тази категория. Досега се прозявахме при обещанията за страхотен вкус, лукс, меки балончета и какво ли още не. Тук вече към марката е прикачена цяла кауза, която емоционално обвързва потребителя. Самата аз настръхвам при мисълта, че приятелят ми може да има повече продукти за коса от мен (и много по-малко коса), затова манифестът печели и моята подкрепа.
И ако известната реклама на "Загорка" за жената, колата и бирата директно омаловажаваше нежния пол, то тук заигравката с еманципацията е много по-забавна и индиректна - "осъждат се" досадни навици, които и много жени не харесват, с което марката печели усмивките на дамите.
Доказателство за качеството на рекламата е и огромното внимание, което медиите отделят на кампанията.
Хайде, нека да спасим мъжете! А сега отивам да гледам мач със съквартирантите :)





4 comments:

Борис Луканов said...

"Креативен скок" "без аналог":-))
Я виж:
http://www.youtube.com/watch?v=vGLHlvb8skQ

Васи said...

Идеята беше, че е без аналог за бирата у нас, но наистина си прав. Всичко ново е добре забавено старо или идва от други географски ширини (питайте НДСВ!) :)

Борис Луканов said...

Питах ги вече, затова и си свалиха видеото от FB:-)))

stan said...

Маркетинг стратегиите на Каменица винаги са били с класа над останалите им конкуренти, а Симеон Горанов за пореден път показва,че е пълен с креативни идеи.