Всички начинаещи рекламисти знаят правилото, че ако във вестника има материал за самолетна катастрофа, не е желателно на същата страница да позиционираш реклама на авиолинии. Е, с рекламите на Google явно невинаги се получава. Ето на какво попаднах, докато четях Капитал:
Много подходящо - в материала пишат, че си най-големият мафиот, който спъва развитието на целия телевизионен сектор в страната, а отстрани лъсва рекламка на сайта ти. Вероятно все пак е генерирала голямо повишение на трафика към сайта, така че може да се окаже и умен ход. Би ми било интересно да видя метриките.
Много подходящо - в материала пишат, че си най-големият мафиот, който спъва развитието на целия телевизионен сектор в страната, а отстрани лъсва рекламка на сайта ти. Вероятно все пак е генерирала голямо повишение на трафика към сайта, така че може да се окаже и умен ход. Би ми било интересно да видя метриките.
5 comments:
В случая, ако на личната му страница има опровержение или контрамерки за изграждане на позитивен образ, то мисля, че рекламата е добре позиционирана. Друг е въпроса, дали хората ще имат нужда от друга гледна точка.
Опровержение няма - ако имаше, щеше да е добър ход. А за другата гледна точка въпросът си е с ясен отговор, поне за мен.
Изобщо не смятам, че има особен проблем при контекста за такъв род реклами. Докато на друго място те биха се счели за нагли при отрицателен контекст, в интернет пространството един допълнителен линк винаги в полезен за четящия и той го възприема действително като възможност. Така, рекламирайки, можеш да се ползваш от лесно придобитата известност при скандали, да подкрепяш услужливо споменаванията на благородните ти каузи, както и да се защитиш в случай на сериозна криза в доверието или откровена нападка. И то без ефекта на пресконференция или изказване пред медиите - допълнително натрупване. Но пак напомням достатъчно изпитаното правило - рекламата си е реклама, често пъти независимо от контекста. Пък и едва ли е възможно автоматично отсяване на всички материали според контекста от търсачките, за да се прецени дали е подходящо мястото за реклама. Подобно изискване е доста близо до изкуствения интелект и би спестило огромни разходи на компаниите днес, ако те се страхуваха от това. Но явно ползите са много повече от недостатъците. Такава е и моята гледна точка.
Бисере, нека да обясня: не съм и намеквала, че трябва рекламата в Интернет да се води от контекста. Това е все още технически невъзможно или поне не би оправдало разходите по прилагането му. Но проблемът за мен в конкретния случай се състои и в това, че потенциала на тази реклама не е използван - на сайта можеше да има някаква форма на контра-действие, но не би.
Май не сте наясно с използвания в принципна на контекстуално таргетиране в AdWords. Сайтът няма никакъв контрол тук, човекът, пуснал рекламата просто не го е предвидил
Post a Comment