Странно е да посрещнеш 3 март на 2000км, но има такива рискове. Сметнах, че днес е много подходящ ден да покажа една презентация, която направих за курс по интеркултурен маркетинг. Презентацията трябваше да покаже типична българска "икона", която поражда национална гордост и е добре разпознаваема. Спрях се на нещо по-нетрадиционно, за да привлека любопитството на другите студенти в курса.
Много може да се говори за имиджа на България, особено в светлината на негативните доклади на ЕС. Тъй като в момента комуникирам усилено с чужденци, забелязвам, че за тях България е бедна, корумпирана, все още развиваща се държава. Което, трябва да признаем, не е далеч от истината, но и не значи, че трябва да почнем да се вайкаме и да спрем всякакви опити да покажем по-различно лице пред света: красива природа, богата култура и история. Факт е обаче, че тези неща не се знаят.
Не ми се говори нашироко за българската политика за рекламиране на страната като туристическа дестинация, защото по темата много мастило се изля. За момента не виждам практически резултат от подобни кампании - за да бъде рекламата ефективна, продуктът трябва да е добър. Безспорно имаме премного природни ресурси, но те са системно унищожавани от опортюнисти, които превръщат курортите в копия на "Люлин" и "Младост".
Сега чакаме новата рекламна кампания - честно казано, при наличието на основно британски и немски туристи слоганът "България - незабравимо усещане близо до вас" губи голяма част от чара си. Ще видим и имиджовия клип с премиера през март. Дано е по-успешен от предишните. Честит празник!
Много може да се говори за имиджа на България, особено в светлината на негативните доклади на ЕС. Тъй като в момента комуникирам усилено с чужденци, забелязвам, че за тях България е бедна, корумпирана, все още развиваща се държава. Което, трябва да признаем, не е далеч от истината, но и не значи, че трябва да почнем да се вайкаме и да спрем всякакви опити да покажем по-различно лице пред света: красива природа, богата култура и история. Факт е обаче, че тези неща не се знаят.
Не ми се говори нашироко за българската политика за рекламиране на страната като туристическа дестинация, защото по темата много мастило се изля. За момента не виждам практически резултат от подобни кампании - за да бъде рекламата ефективна, продуктът трябва да е добър. Безспорно имаме премного природни ресурси, но те са системно унищожавани от опортюнисти, които превръщат курортите в копия на "Люлин" и "Младост".
Сега чакаме новата рекламна кампания - честно казано, при наличието на основно британски и немски туристи слоганът "България - незабравимо усещане близо до вас" губи голяма част от чара си. Ще видим и имиджовия клип с премиера през март. Дано е по-успешен от предишните. Честит празник!
No comments:
Post a Comment