Wednesday, December 10, 2008

Print-mania

След като се заех с геройската задача да изчистя Reader-а си, който съдържаше над 600 реклами няма как да не си извадя малко интересни неща. Много са и ще сложа само линкове.

Пропуснати моменти: първият принт на Mercedes, който видях, ме накара да се разхиля неудържимо, после да се замисля сериозно за опасностите по пътя, пропуснатите шансове и живота на катериците. Останалите визии от кампанията не може да се мерят с тази, но трябва да отбележа, че всеки от героите е получил свой специфичен стил на говорене, който доста точно му приляга.

Алкохолна мъдрост: Absolut предефинира значението на някои познати поговорки - правилно, защо пък да не сме абсолютни оптимисти? Всички принтове от серията са много "летни" и вече намериха място като wallpaper-и на двата ми компютъра, а силата им е особено голяма в работна атмосфера. Особено приятна е играта на думи със swallow - дали "лястовицата" или "глътката" прави пролетта? Май утре ще ги изпратя до колегите, за да им помогна да преживеят до коледните празници.

И докато сме на оптимистична вълна - ето една оптимистична новина за дамите. Очаквам с нетърпение деня, когато и в София ще се радваме на подобни автомати. Дотогава ще трябва да си отваряме очите на четири, за да не изпуснем подходящия мъж, че тогава почва драмата.

Оставаме в сферата на дамските фантазии, но този път по коренно различна тема. "Оставихме мазнините в кравата" Какво по-хубаво от това, за да не заприлича дупето на нежната девойка на дирник на селски добитък?

Имаме и още животни. Запечатваме моментите с Olympus. Задържаме и зверчетата по същия начин. Хитра идея и интересно изпълнение.

От друга страна подобно задържа е в разрез с идеите на природозащитниците. Които искат да ни покажат как изразходването на природните ресурси и хранителната криза може да ни накара да предприемем крути мерки! Естествено, идеята на принта е напълно различна, но очаквам остра реакция от някои бебе-любители ;) Визията е много странна и наистина плашеща. Най-страшна е обработката на Photoshop или каквато програма са ползвали, но в пристъп на добра воля ще го отдам на общата стилистика на принта...

На вълна странни бебета прибавям и една зверски расистка според мен реклама. Не мога да си представя как именно в Канада са реализирали нещо подобно - текстът, визията, всичко е напълно сбъркано. Все пак коментарите преминават през всички нюанси на приемането и отхвърлянето - явно на някои хора им допада, но и аз не мога да разбера с каква цел се употребяват такива противоречиви мотиви, за да продадеш шоколад.

За да не хванете такъв силен тен като малкия Иисус по-горе, трябва да позлвате слънцезащитни кремове. Една хитра идейка как да се предпазим от силното слънце навсякъде. Съмнявам се обаче, че тази бутилка ще се побере лесно в която и да е туристическа раница.

Здравните въпроси явно занимават доста рекламистите. Ето потресаващо креативна визуализация на шанса да се заразите от СПИН, реализирана в Сао Пауло за 1 декември (Международния ден за борба със СПИН). Няма да го коментирам, защото и когато го видях, останах без думи. Определено добро решение.

Като си говорим за здраве, тютюнопушенето убива. Знам, че не е новина, но колко често се замисляте по темата, когато гасите фаса? Е, ако си пред такова кошче, 100% ще се замислиш.

За накрая - малко по-весело:
Пежо ни кани на филмов фестивал. Доста необичайно спонсорство за автомобилна марка, но пък французите уж винаги ги влече към изкуство, нали?

Датска (май?) компания за градски транспорт прави интересни визитки на служителите си. Ако и нашите ватмани получат такива, ще им ги крадат постоянно - с цена на билетчето 1 лев биха били много ценни.

Rexona прави мръсотията напълно безопасна. А дали я прави и толкова сладка и полязна за деца? Малко ми напомня на също толкова сладката реклама за Skoda отпреди горе-долу година.

Е, сносен обзор скалъпих, като за два дни след студентския празник. Очаквайте още скоро.





1 comment:

Александър Кръстев said...

Хахаха, блазе ти, че си имала време. Аз в момента имам около 2500 публикации в Ads & PR - раздела...

Мани-мани ;)

Нощ на рекламоядите?