Thursday, September 25, 2008

"И" срещу "И"

Едното замества "изследване", а другото "иновация". Пиша го така, защото резултатите от изследването за 100-те най-влиятелни марки през 2008, проведено от Interbrand, сочи много ясна тенденция:
"Както слабите, така и силните марки използват изследвания, за да са в течение с желанията на потребителите. Но печелившите брандове въвеждат бързо иновациите и изнасят свежи идеи на пазара.", казва Анди Бейтман, CEO на Interbrand New York. Цитирайки хокей-звездата Уейн Гретски, Бейтман съветва по-слабите марки: "Пързаляйте се натам където отива шайбата, а не натам, където е била."
-- Статия от AdAge
Промените в брандинга се подчиняват на няколко основни тенденции: все по-силен стремеж към пълно преосмисляне на идеите и въвеждане на напълно нови идеи за удовлетворяване на нуждите и желанията на потребителя; застъпване за устойчивото развитие; отрицателен ръст в стойността на марките, свързани с организациите за финансови услуги, което е свързано с рецесията в САЩ; нарастващо значение на развиващите се пазари, където водещите брандове все по-усилено си оспорват пазарни дялове.
Може да видите пълната класация или да си спестите време и само да прочетете прессъобщението, където са описани горепосочените тенденции. Интересни разработки за изследването има и в Business Week.
Нарастващото значение на иновациите става все по-често срещана тема в сферата на маркетинга. Наскоро Сет Годин също писа за необходимостта от намиране на нови креативни решения. Не мога да се сетя обаче за наистина иновативен пример у нас. Малко помощ, моля?





No comments: