Saturday, June 7, 2008

В името на дългия weekend!

Определено фактът, че видях тази кампания в събота, влияе на преценката ми, но определено е нещо свежо, интересно и забавно. Освен това жестоко се вписва в корпоративната философия на компанията, която инициира борбата да направим понеделник новата неделя.

Явно протестантската етика, която Макс Вебер толкова силно аплодираше, не пречи на американската компания Yakima да се заеме с една велика социална кампания - да накара работодателите да подарят още един почивен ден на работниците (технически погледнато, това са още цели 52 почивни дни в годината!)
Кампанията Make Monday the New Sunday! кара потребителите да се ангажират като използват постери, значки и дори една много красноречива графика за предимствата на не-работенето в първия ден от седмицата (смях се, като прочетох, че източникът на данните е не друг, а реномираният Департамент за измислена информационна статистика и подправени факти!)

Идеята ми хареса, защото е тясно свързана с дейността на компанията - производител на автомобилни багажници за всякакви спортни съоръжения. А какво са спортове като ски, рафтинг и вело-преходи, ако имаш само два дни, за да им се насладиш?! Така потребителите са привлечени от желанието за социална промяна ;) и междувременно много лесно се запознават с дейността и предложенията на компанията - информацията за протеста е инкорпорирана директно в сайта на компанията. Приятен аспект е, че хората са се погрижили да разнообразят съобщението като направят отделен протестен плаката за Канада, другият основен пазар на американската компания.

Въпреки че не мога да се възползвам от предложенията на фирмата, нито от възможността да спечеля 3-дневен спортен weekend за сметка на компанията, в понеделник ще си разпечатам един постер и ще си го сложа на бюрото! Нека да направим така, че седмицата да е с 20% по-малко отвратителна! :)





No comments: