Много ме е яд, че не успях и тази година да се вредя до Marketing Innovation Forum, организиран от "Капитал", но организаторите са достатъчно щедри да ни покажат малка част от това, което сме пропуснали (добър начин за зарибяване, все пак!)
Ето и нещо интересно от блога за маркетинг - синтезирани 20 точки, по които guerilla-маркетингът се различава от традиционния. Все пак очертал ги е не кой да е, а бащата на партизанския подход, Джей Конрад Левинсън:
1. Ако традиционният маркетинг се опира на паричните инвестиции, то според guerilla философията си струва да се инвестира във време, енергия, въображение и информация.
2. Ако традиционният маркетинг прави нещата сложни, то guerilla се опитва да опрости бизнеса, да премахне мистиката, тайните от този процес.
3. Guerilla маркетингът работи за всякакъв бизнес.
4. Традиционният маркетинг измерва ефикасността чрез продажбите, или трафикът на хора по магазините. Това са грешните показатели според guerilla концепцията, всичко, което има значение, са печалбите.
5. Традиционният маркетинг почива на опита от практиката, а guerilla философията черпи идеи от психологията, от законите на човешкото поведение.
6. В guerilla маркетингът от съществено значение е да останеш фокусиран върху целите си.
7. Докато при традиционния маркетинг бизнесът расте линейно, то при guerilla той расте геометрично. Всеки потребител е център на социална мрежа.
8. Guerilla философията изповядва идеята за т.нар. фюжън маркетинг, а именно да търсиш съдействието, а не състезанието. Да не се оглеждаш за конкуренти, а за хора със същите потенциални клиенти.
9. Маркетирането не приключва с покупката, а започва с нея - guerilla маркетолозите не пренебрегват потребителите, след като те вече са направили своя избор.
10. Логото остава в 20 век, в guerilla маркетинга на 21 век важни са идеите, които могат да бъдат реализирани.
11. Традиционният маркетинг се интересува от това колко взема от всеки потребител, докато guerilla маркетингът предпочита да дава нещо на консуматорите. „Каквото и да правите, образовайте своите потенциални клиенти как да постигнат своите цели“, посъветва Левинсън.
12. Традиционният маркетинг е Аз-маркетинг, в който компаниите говорят за себе си. Докато guerilla маркетингът е Ти-маркетинг, защото хората не се интересуват от компаниите, а от собствените си проблеми.
13. В традиционния маркетинг рекламата е успешна и работеща, но guerilla концепцията постига своите задачи с комбинацията от много маркетингови оръжия.
14. Традиционните маркетолози в края на всеки месец броят парите, които са направили, а guerilla маркетолозите броят новите контакти, които са създали.
15. В традиционния маркетинг битува технофобия, докато за guerilla философията всички технологични новости са добре приети и използвани.
16. Традиционният маркетинг изпраща посланията си към групи и колкото по-големи, толкова по-добре, докато guerilla маркетолозите се стремят да достигнат до отделния човек.
17. Guerilla маркетингът идентифицира всички детайли от правенето на бизнес и не фаворизира работата с мас медиите.
18. Традиционният маркетинг е монолог, докато guerilla философията е основана на диалога.
19. Традиционният маркетинг ползва познатите 5 шест маркетингови стратегии, докато guerilla предлага минимум 200 ефикасни решения според Левинсън.
20. Традиционният маркетинг иска само да продава, докато guerilla иска да говори с хората за това какво те искат. „Само 4% от хората наистина искат да купят това, което продавате“, казва Джей Левинсън.
Ето и нещо интересно от блога за маркетинг - синтезирани 20 точки, по които guerilla-маркетингът се различава от традиционния. Все пак очертал ги е не кой да е, а бащата на партизанския подход, Джей Конрад Левинсън:
1. Ако традиционният маркетинг се опира на паричните инвестиции, то според guerilla философията си струва да се инвестира във време, енергия, въображение и информация.
2. Ако традиционният маркетинг прави нещата сложни, то guerilla се опитва да опрости бизнеса, да премахне мистиката, тайните от този процес.
3. Guerilla маркетингът работи за всякакъв бизнес.
4. Традиционният маркетинг измерва ефикасността чрез продажбите, или трафикът на хора по магазините. Това са грешните показатели според guerilla концепцията, всичко, което има значение, са печалбите.
5. Традиционният маркетинг почива на опита от практиката, а guerilla философията черпи идеи от психологията, от законите на човешкото поведение.
6. В guerilla маркетингът от съществено значение е да останеш фокусиран върху целите си.
7. Докато при традиционния маркетинг бизнесът расте линейно, то при guerilla той расте геометрично. Всеки потребител е център на социална мрежа.
8. Guerilla философията изповядва идеята за т.нар. фюжън маркетинг, а именно да търсиш съдействието, а не състезанието. Да не се оглеждаш за конкуренти, а за хора със същите потенциални клиенти.
9. Маркетирането не приключва с покупката, а започва с нея - guerilla маркетолозите не пренебрегват потребителите, след като те вече са направили своя избор.
10. Логото остава в 20 век, в guerilla маркетинга на 21 век важни са идеите, които могат да бъдат реализирани.
11. Традиционният маркетинг се интересува от това колко взема от всеки потребител, докато guerilla маркетингът предпочита да дава нещо на консуматорите. „Каквото и да правите, образовайте своите потенциални клиенти как да постигнат своите цели“, посъветва Левинсън.
12. Традиционният маркетинг е Аз-маркетинг, в който компаниите говорят за себе си. Докато guerilla маркетингът е Ти-маркетинг, защото хората не се интересуват от компаниите, а от собствените си проблеми.
13. В традиционния маркетинг рекламата е успешна и работеща, но guerilla концепцията постига своите задачи с комбинацията от много маркетингови оръжия.
14. Традиционните маркетолози в края на всеки месец броят парите, които са направили, а guerilla маркетолозите броят новите контакти, които са създали.
15. В традиционния маркетинг битува технофобия, докато за guerilla философията всички технологични новости са добре приети и използвани.
16. Традиционният маркетинг изпраща посланията си към групи и колкото по-големи, толкова по-добре, докато guerilla маркетолозите се стремят да достигнат до отделния човек.
17. Guerilla маркетингът идентифицира всички детайли от правенето на бизнес и не фаворизира работата с мас медиите.
18. Традиционният маркетинг е монолог, докато guerilla философията е основана на диалога.
19. Традиционният маркетинг ползва познатите 5 шест маркетингови стратегии, докато guerilla предлага минимум 200 ефикасни решения според Левинсън.
20. Традиционният маркетинг иска само да продава, докато guerilla иска да говори с хората за това какво те искат. „Само 4% от хората наистина искат да купят това, което продавате“, казва Джей Левинсън.
No comments:
Post a Comment