Sunday, March 16, 2008

По-по-най

Ето един доста интересен задочен диалог посредством TV-реклами:

И преди съм показвала реклами на спортни стоки, защото носят особена сила и адреналинова искра. По принцип рекламата на тези продукти не е лесна работа. Трябва да се предаде енергията и спортния дух, които се свързват със спорта, и то по нов, неочакван и въздействащ начин. Създателите на следващата реклама вероятно са се вдъхновили или от някое модно филмче в стил Матрицата, или безсрамно са копирали основния апел от великата реклама на Apple "1984". Както и да е, упражнението е сполучливо - рекламата е добра:


Отговорът на Nike обаче е по-силен и доста по-умен. Стилистиката на двете реклами е идентична и по доста сходен начин са представени качествата на продукта. Тук обаче се усеща и коренно различна нотка: "С Under Armour може да се задоволите, ако сте от гетото и се стремите да преобръщате света. При нас обаче идват истинските атлети - тези с професионалната екипировка и реалните шансове за успех."


И с подобно послание, наистина "по-доброто" на Nike е по-добро. Защото колкото и cool да изглеждат антикомформистите на Under Armour, всеки щредпочита да е от победителите (на Nike).





No comments: