Кой не знае водка Absolut, кой не е чувал за нея? И особено за рекламите й. Е, извадете носната кърпичка и помахайте за сбогом на една от най-продължителните кампании в историята на рекламата - Absolut са решили да сменят концепцията...
Никой, който има бегла представа от реклама, а дори и много, които нямат, не биха могли да сбъркат серията рекламни постери на водка Absolut - в много заведения по стените висят легендарни екземпляри от рекламната кампания. Затова смяната на рекламния подход е наистина смела постъпка и заслужава адмирации, а и се радва на сериозно медийно отразяване.
Всяка добра кампания стига до момента, когато започва да губи своето влияние върху публиката и се развива по-скоро по инерция, отколкото на базата на свежи идеи. От Absolut добре са усетили точно този момент, дори май леко са закъснели. Страхотното търсене на абсолютната форма, започнало през 1979 от рекламистите на TBWA и генерирало повече от 1500 рекламни постера, в последните години дава все по-отнесени и безсмислени резултати. Ето защо хората от компанията не са се поколебали да изоставят една гениална идея, за да не я опорочат.
Absolut вече залагат не само на печатна реклама, а и на нови комуникационни канали - дори се пробват с ТВ-спотове. Новата концепция потапя потребителя в Абсолютния свят - там, където всички мечти стават реалност, където добрите неща се случват на всеки.
За една година след смяната на кампанията продажбите на водката са се увеличили с 9% - което, дори и да не достига рекордните двуцифрени увеличения от 80-те и 90-те, пак е добра новина, като се вземат предвид спадовете от изминалите години. Явно промяната дава резултат.
Никой, който има бегла представа от реклама, а дори и много, които нямат, не биха могли да сбъркат серията рекламни постери на водка Absolut - в много заведения по стените висят легендарни екземпляри от рекламната кампания. Затова смяната на рекламния подход е наистина смела постъпка и заслужава адмирации, а и се радва на сериозно медийно отразяване.
Всяка добра кампания стига до момента, когато започва да губи своето влияние върху публиката и се развива по-скоро по инерция, отколкото на базата на свежи идеи. От Absolut добре са усетили точно този момент, дори май леко са закъснели. Страхотното търсене на абсолютната форма, започнало през 1979 от рекламистите на TBWA и генерирало повече от 1500 рекламни постера, в последните години дава все по-отнесени и безсмислени резултати. Ето защо хората от компанията не са се поколебали да изоставят една гениална идея, за да не я опорочат.
Absolut вече залагат не само на печатна реклама, а и на нови комуникационни канали - дори се пробват с ТВ-спотове. Новата концепция потапя потребителя в Абсолютния свят - там, където всички мечти стават реалност, където добрите неща се случват на всеки.
За една година след смяната на кампанията продажбите на водката са се увеличили с 9% - което, дори и да не достига рекордните двуцифрени увеличения от 80-те и 90-те, пак е добра новина, като се вземат предвид спадовете от изминалите години. Явно промяната дава резултат.
No comments:
Post a Comment