Friday, December 14, 2007

Под дърво и камък

Случвало ли ви се е просто да не можете да откриете клиентите си? Е, на мен ми се случи...

Цял ден днес се опитвам да открия клиенти, които агенцията ми обслужва. Хората би трябвало да се интересуват от развитието на проекта, който изпълняваме за тях, затова ми е много странно, че не мога да получа обратна връзка. Момичето, с което поддържам контакт, не може да бъде открито по никакъв начин - телефон (стационарен и мобилен) или e-mail. Това, за жалост, не е единичен случай, а по-скоро постоянна и засилваща се тенденция. Ако я търсех, за да ѝ искам пари, щеше да ми е ясно :) , но просто трябваше да я уведомя какво и как сме свършили досега и да ѝ поискам допълнителна информация за уточняване на няколко малки, но важни детайла. Тъй като сме вече на финалната права и искаме да завършим нещата преди края на годината, подобни досадни и напълно неоправдани проблеми ме докарват до ръба на тиха лудост.
Не мога да си обясня как в днешно време, когато светът става все по-динамичен и мобилен, когато всяка минута е от значение, човек може да си позволи да "се изпари" от работната действителност за цял ден. Въпреки че жонглирам с лекции и работа, никога не ми се е случвало да получа обаждане на служебния си телефон, което да не върна в рамките на един час - учили са ме, че за една PR агенция основа на обслужването е бързата връзка с клиента. Това обаче явно не важи за обратната връзка клиент-агенция. Работата е там, че колкото и добри специалисти да сте в сферата на комуникацията, има въпроси от компетенцията на браншови експерти, на които не трябва (умишлено използвам "трябва", а не "може") да отговаряте без консултация.
Нормално е преди празниците на никой да не му се работи много-много, и все пак трябва да се интересуваш къде отиват парите ти - "проверката е висша форма на доверие". Пък и когато имаш краен срок за проект, трябва да преглътнеш петъчния и предпразничния мързел и да запретнеш ръкави, за да завършиш това, което си започнал. Още повече, че без тези крайни уточнения нещата не могат да бъдат доведени до финал - всъщност могат, но това няма да бъде желаният от клиента финал, а просто "задоволителният" резултат не е достатъчен.





1 comment:

Бисер said...

Радвам се,че се върна и честит юбилей !!!