Добре е да знаеш, че във Факултета по журналистика и масова комуникация нещо се случва. Добре е да знаеш, че има хора, на които им пука и които имат нужния хъс да се занимават и да се мъчат да организират неща, които ще са ни интересни и по-важното, полезни. Доказателство за това беше рекламният семинар "Визия", който се проведе на 30 юни във факултета. И въпреки камерния състав на присъстващите си поговорихме за доста интересни неща от рекламния бранш.
Стефан Серезлиев от EURO RSCG ни показа художествен поглед към рекламата - как маркетингът се обновява чрез дизайна и как дизайнът се влияе от маркетинга. Въпреки множеството дразнещи чуждици като "туул", "бенефит" и "тунгване", които доста ме подразниха, казаното беше доста важно и вярно. Например че дизайнът трябва да се определя от потребителите, а не от рекламисти с мания за величие и комплекс "неразбраният артийст". Както и че на българските агенции им се налага да изпълняват петилетките на творческата еволюция в съкратени срокове и да се развиват по-бързо от западните конкуренти като ползват техния опит. Обещан ни беше и workshop между студенти от ФЖМК и НХА за разработване на визуални маркетингови комуникации. Добра идея!
Маркетинг мениджърът на Hewlett Packard Милена Михайлова ни разказа какво е да работиш в регионален клон на мултинационална компания - под постоянния надзор на Големия брат от централата. Поговорихме си и за кризите на бранда HP и колко е важно на потребителите да се представя силна и единна визия на компанията, когато тя предлага различни продукти. Все пак стоката е едно, но това, което продава, е представата за фирмата. Създаването на едно лого, което присъства на всички продукти, дава ясно лице на компанията. А госпожа Михайлова е била пряк свидетел и на друго такова "прераждане" - при SIEMENS. Нали знаем, че повторението е майка на знанието...
Радослав Янкулов бързо-бързо ни запозна с Health Media Group (все пак човекът е завършил ВИФ и му пролича типичния спортен ентусиазъм и енергичност). Още в началото замрази творческия ни ентусиазъм с твърдението, че всичко вече е открито и новото е само точната комбинация от стари неща. После ни запозна със спецификата на маркетинга в медицината и фармацията и комуникационните канали, които са печеливши в този сектор - все пак законът поставя доста ограничения при рекламата на лекарства. Колегата му д-р Петър Велев ни даде пример как създаването на легенда около един продукт повишава потребителския интерес - оказва се, че Тодор Живков помага за продажбите на тонизиращия медикамент Sargenor... Докторът задълба повече от нужното във финансовата страна на нещата, но ми допадна фактът, че не ни взе за млади и зелени, а за хора, които са наясно, че всяка визия трябва да е подкрепена от "нещо сухо" - все пак творческия порив на рекламиста трябва да е съобразен с рекламния бюджет, иначе не става.
След този прагматичен поглед върху нещата, Sign Cafe ни върна към творческата страна на рекламата. Списанието винаги дава примери как добрите идеи не само продават, но и остават в съзнанието на публиката(ех, кой не помни Purlan, а?!). А в Sign Cafe определено знаят какво е визия - списанието доста бързо се превърна от грозно пате в красив лебед и става все по-интересно за читателите. По случайност вчера открих вкъщи декемврийския брой от 2006 и определено няма база за сравнение с това, което ни предложиха сега, през юни: повече полезна информация, по-добри статии, по-интересна визия, просто по-добро издание - дори чисто технически, като печат и качество на хартията.
Още веднъж държа да кажа "Браво!" на ФСС за организирането на семинара, както и за цялата програма на Дните на свободното слово. Дерзайте, момчета и момичета! Това, което правите, наистина е добро и полезно. С нетърпение очаквам да видя какво ще ви родят главите за другата година.
Стефан Серезлиев от EURO RSCG ни показа художествен поглед към рекламата - как маркетингът се обновява чрез дизайна и как дизайнът се влияе от маркетинга. Въпреки множеството дразнещи чуждици като "туул", "бенефит" и "тунгване", които доста ме подразниха, казаното беше доста важно и вярно. Например че дизайнът трябва да се определя от потребителите, а не от рекламисти с мания за величие и комплекс "неразбраният артийст". Както и че на българските агенции им се налага да изпълняват петилетките на творческата еволюция в съкратени срокове и да се развиват по-бързо от западните конкуренти като ползват техния опит. Обещан ни беше и workshop между студенти от ФЖМК и НХА за разработване на визуални маркетингови комуникации. Добра идея!
Маркетинг мениджърът на Hewlett Packard Милена Михайлова ни разказа какво е да работиш в регионален клон на мултинационална компания - под постоянния надзор на Големия брат от централата. Поговорихме си и за кризите на бранда HP и колко е важно на потребителите да се представя силна и единна визия на компанията, когато тя предлага различни продукти. Все пак стоката е едно, но това, което продава, е представата за фирмата. Създаването на едно лого, което присъства на всички продукти, дава ясно лице на компанията. А госпожа Михайлова е била пряк свидетел и на друго такова "прераждане" - при SIEMENS. Нали знаем, че повторението е майка на знанието...
Радослав Янкулов бързо-бързо ни запозна с Health Media Group (все пак човекът е завършил ВИФ и му пролича типичния спортен ентусиазъм и енергичност). Още в началото замрази творческия ни ентусиазъм с твърдението, че всичко вече е открито и новото е само точната комбинация от стари неща. После ни запозна със спецификата на маркетинга в медицината и фармацията и комуникационните канали, които са печеливши в този сектор - все пак законът поставя доста ограничения при рекламата на лекарства. Колегата му д-р Петър Велев ни даде пример как създаването на легенда около един продукт повишава потребителския интерес - оказва се, че Тодор Живков помага за продажбите на тонизиращия медикамент Sargenor... Докторът задълба повече от нужното във финансовата страна на нещата, но ми допадна фактът, че не ни взе за млади и зелени, а за хора, които са наясно, че всяка визия трябва да е подкрепена от "нещо сухо" - все пак творческия порив на рекламиста трябва да е съобразен с рекламния бюджет, иначе не става.
След този прагматичен поглед върху нещата, Sign Cafe ни върна към творческата страна на рекламата. Списанието винаги дава примери как добрите идеи не само продават, но и остават в съзнанието на публиката(ех, кой не помни Purlan, а?!). А в Sign Cafe определено знаят какво е визия - списанието доста бързо се превърна от грозно пате в красив лебед и става все по-интересно за читателите. По случайност вчера открих вкъщи декемврийския брой от 2006 и определено няма база за сравнение с това, което ни предложиха сега, през юни: повече полезна информация, по-добри статии, по-интересна визия, просто по-добро издание - дори чисто технически, като печат и качество на хартията.
Още веднъж държа да кажа "Браво!" на ФСС за организирането на семинара, както и за цялата програма на Дните на свободното слово. Дерзайте, момчета и момичета! Това, което правите, наистина е добро и полезно. С нетърпение очаквам да видя какво ще ви родят главите за другата година.
1 comment:
Ако знаех, щеше да присъствам само заради Серезлиев и може би почетното ни рекламно списание. Но...
Както и да е. Стефан е много готин пич и съм сигурен, че е било интересно. Най-вече защото той говори за проблемите , а не празни приказки.
Post a Comment