Saturday, October 31, 2009

Творческо задание от Мик Джагър

Съботно и мързеливо пускам нещо професионално-забавно. Това е може би най-добрият клиентски бриф, който може да получи един творчески директор:


Ето и в няколко реда кое е толкова приятно:
- неформалният подход: ако ще работиш с някого, всичко върви много по-лесно, ако не ти се налага да си усложняваш изказа с "Уважаеми г-н..." или "Вие". В крайна сметка, всички вървим към една цел.
- въпреки че клиентът държи авторитетната позиция в двойката (който плаща, той поръчва музиката), той не се държи надменно. Започвайки с "радвам се, че ще работим заедно" задаваш тон на равнопоставеност, която улеснява обмяната на идеи.
- клиентът не се държи като всезнайко. Той споделя собствения си опит, но бърза да уточни, че би се доверил на решението на професионалиста.
- въпросът за парите се поставя директно, без заобикалки. Все пак винаги става дума за бизнес и пари. След като този въпрос е изчистен, всеки може да се концентрира върху по-важната част от проекта.
- няма притискане за крайни срокове. Не ме разбирайте погрешно, много е добре да имаш информация кога клиентът очаква да получи резултатите от работата. Но текущото напомняне за това, че крайният срок наближава, не помага на никого, а спира творческия поток. Ако хората, с които работите, са професионалисти, те са разпределили работата така, че да спазят срока.

Е, не съм Анди Уорхол, но пък искам да работя с Мик Джагър :)

___
снимка: SwissMiss





No comments: