Вчера минавах случайно покрай НДК и забелязах нова детска площадка. Но нещо в нея не беше съвсем наред - мозъкът ми го регистрира на автоматично подсъзнателно ниво, а при втори поглед ми стана ясно какво е:
Катерушката тип "Глобус" минава през самата пързалка. Нещо е счупено, нещо не е в реда на нещата. Това не е поредна недомислица на софийската община, а призив да "поправим" детството като се включим в кампания за приемни родители (добре де, махаме 1 лице, множествено число, защото на мен ми е още рано!). Кампанията е инициатива на Фондация "За нашите деца" и основната й цел ще бъде да се привлече вниманието върху изоставените деца в България и да се покажат алтернативите на живота в домове.
През летния период явно не съм обърнала толкова сериозно внимание на кампанията, започнала през юли. Когато разгледах сайта, направих връзката с други активности за привличане на внимание, например креативните визии, базирани на правописни "грешки", които разкриват света на изоставените деца ("Аз и Тате и НЯМА", "Аз САМ дете", "Това е МОЛЯ дом"), както и този шокоГлад, който също те навежда на определени мисли за атмосферата, която понасят децата в домовете. Микросайтът на кампанията дава подробна и добре структурирана информация за всичко свързано с процесите на осиновяване и кандидатстване за приемен родител. Сухата административна информация е подкрепена от истински истории, които внасят необходимата емоционална нотка към темата. Добрата структура ме кара да вярвам, че информационните цели на кампанията вероятно ще постигнат добър резултат.
Прави ми впечатление изцяло интегрираната реклама по нетрадиционни канали, която успява да привлече внимаието дори на незаинтересувани към темата лица като мен самата (въпреки че моят интерес в случая е чисто маркетингов, темата е достатъчно чувствителна и належаща за дискутиране, което я прави сериозен кандидат за включване в непринуден разговор с познати). Изпълнението е силно интуитивно, което удря общественото съзнание точно в десятката, а емоционалната тематика е визуално представена, спомагайки за запомнянето. Браво на колегите, които стоят зад кампанията - РА TheSmarts.
През летния период явно не съм обърнала толкова сериозно внимание на кампанията, започнала през юли. Когато разгледах сайта, направих връзката с други активности за привличане на внимание, например креативните визии, базирани на правописни "грешки", които разкриват света на изоставените деца ("Аз и Тате и НЯМА", "Аз САМ дете", "Това е МОЛЯ дом"), както и този шокоГлад, който също те навежда на определени мисли за атмосферата, която понасят децата в домовете. Микросайтът на кампанията дава подробна и добре структурирана информация за всичко свързано с процесите на осиновяване и кандидатстване за приемен родител. Сухата административна информация е подкрепена от истински истории, които внасят необходимата емоционална нотка към темата. Добрата структура ме кара да вярвам, че информационните цели на кампанията вероятно ще постигнат добър резултат.
Прави ми впечатление изцяло интегрираната реклама по нетрадиционни канали, която успява да привлече внимаието дори на незаинтересувани към темата лица като мен самата (въпреки че моят интерес в случая е чисто маркетингов, темата е достатъчно чувствителна и належаща за дискутиране, което я прави сериозен кандидат за включване в непринуден разговор с познати). Изпълнението е силно интуитивно, което удря общественото съзнание точно в десятката, а емоционалната тематика е визуално представена, спомагайки за запомнянето. Браво на колегите, които стоят зад кампанията - РА TheSmarts.
2 comments:
Абе хубава кампания, ама криейтивът въобще не ме кефи. Има нещо много типично неприятно в него.
Гледайки снимката, веднага се сещам за нов слоган на кампанията в стил "счупи главата на едно дете, спаси друго..." Можеха да се справят и много по-добре, въпреки че е оригинално.
Но както Комитата каза, има нещо неприятно в изпълнението.
Post a Comment