Бутилираната вода съдържа 98% разтопен айсберг и 2% сълзи от бели мечки!
Или поне това се опитват да ни убедят от Tappening. Компанията, стартирана от двама маркетолози, се бори срещу широката употреба на бутилирана вода, като изкарва на преден план еко-съображения. Междувременно продава и бутилки за многократна употреба за екологично ангажираните зелени човечета.
Новата рекламна кампания, започнала в края на юли, върви под надслов "Лъжата в рекламата" и провокира публиката да разпорстранява стряскащи твърдения за бутилираната вода с мотива, че компаниите-производителки също лъжат за произхода на водата, като често използват общински ресурси.
От една страна Tappening изглеждат като благородни активисти, но се оказва, че компанията прави и доста добри приходи от продажба на своите "алтернативни" бутилки. Досега Tappening е продала продукти на стойност 5 милиона долара (уау!), а приходите се инвестират в производство на още бутилки, както и за рекламни цели. Печалбата на компанията е и основната причина някои да виждат в нея поредната спекулация със зелените нагласи, които стават все по-разпространени. Тази представа се нарушава от искреното обяснение на единия от създателите на компанията, г-н Йавербаум, че конкурентните производители на бутилки за многократна употреба Sigg и Nalgene са също толкова добри, а неговата цел е единствено да прикани хората към консумация на повече чешмяна вода.
Като оставим мотивите на страна, бях доста впечатлена от приятната заигравка на кампанията. Tappening вече имат опит с провокативни реклами. Новите постери приканват публиката да научи истината на Tappening.com или да помогне с разпространението на лъжите от StartALie.com. На корпоративния сайт има добра секция с факти в полза на чешмяната вода и неласкави твърдения за бутилираната. Естествено, оттам може и да си поръчате продукт на компанията (а те, между другото, са с доста приятен дизайн) Ако пък искате да се включите в разпространението на лъжите, може да изпратите интересно съобщение на приятелите си по e-mail, във Facebook или Twitter: например "Bottled water is the tears of Chuck Norris's Victims! Not from the Mountains or Glaciers." или "It contains expanding H2O molecules which can raise body water content over 98% leading to unstopable crying fits." Можете и да си измислите собствена лъжа, ако готовите не ви харесват. Както тук, така и на сайта на Tappening има голяма възможност за споделяне на съдържанието в социалните мрежи. Явно хората сериозно са се замислили как да активизират поддръжниците на "чешмяното движение" :)
Или поне това се опитват да ни убедят от Tappening. Компанията, стартирана от двама маркетолози, се бори срещу широката употреба на бутилирана вода, като изкарва на преден план еко-съображения. Междувременно продава и бутилки за многократна употреба за екологично ангажираните зелени човечета.
Новата рекламна кампания, започнала в края на юли, върви под надслов "Лъжата в рекламата" и провокира публиката да разпорстранява стряскащи твърдения за бутилираната вода с мотива, че компаниите-производителки също лъжат за произхода на водата, като често използват общински ресурси.
От една страна Tappening изглеждат като благородни активисти, но се оказва, че компанията прави и доста добри приходи от продажба на своите "алтернативни" бутилки. Досега Tappening е продала продукти на стойност 5 милиона долара (уау!), а приходите се инвестират в производство на още бутилки, както и за рекламни цели. Печалбата на компанията е и основната причина някои да виждат в нея поредната спекулация със зелените нагласи, които стават все по-разпространени. Тази представа се нарушава от искреното обяснение на единия от създателите на компанията, г-н Йавербаум, че конкурентните производители на бутилки за многократна употреба Sigg и Nalgene са също толкова добри, а неговата цел е единствено да прикани хората към консумация на повече чешмяна вода.
Като оставим мотивите на страна, бях доста впечатлена от приятната заигравка на кампанията. Tappening вече имат опит с провокативни реклами. Новите постери приканват публиката да научи истината на Tappening.com или да помогне с разпространението на лъжите от StartALie.com. На корпоративния сайт има добра секция с факти в полза на чешмяната вода и неласкави твърдения за бутилираната. Естествено, оттам може и да си поръчате продукт на компанията (а те, между другото, са с доста приятен дизайн) Ако пък искате да се включите в разпространението на лъжите, може да изпратите интересно съобщение на приятелите си по e-mail, във Facebook или Twitter: например "Bottled water is the tears of Chuck Norris's Victims! Not from the Mountains or Glaciers." или "It contains expanding H2O molecules which can raise body water content over 98% leading to unstopable crying fits." Можете и да си измислите собствена лъжа, ако готовите не ви харесват. Както тук, така и на сайта на Tappening има голяма възможност за споделяне на съдържанието в социалните мрежи. Явно хората сериозно са се замислили как да активизират поддръжниците на "чешмяното движение" :)
No comments:
Post a Comment