През уикенда попаднах на много интересна инициатива, която заслужава не само внимание, а може би и въвеждане в България.
Представете си следната ситуация: разхождаш се на неголям остров, (Терсхелинг, Холандия) буквално в средата на нищото и виждаш голяма жълта рамка:
Хм, изглежда познато, нали? Предполагам, че 9 от 10 човека разпознават корицата на National Geographic. И решават да видят отблизо за какво става дума. Рамката е голяма, метална и снабдена с високоговорител, от който мъж и жена си говорят (по много досаден начин, според холандеца, който беше с нас) за съответното място.
Оказа се, че 12 подобни рамки са "разхвърляни" из цялата местност и всеки, който снима местенце с рамка, има възможност да спечели награди, най-голямата от които е фотоапарат Canon EOS. Инициативата продължава от началото на април до 10 юни и е свързана с Месеца на Земята (април).
Идеята е добър начин да разгледаш района, да научиш малко за него и, естествено, да направиш някой и друг хубав кадър. Кампанията е насочена предимно към любители-фотографи, които съставят основна част от аудиторията на National Geographic (не само списанието, но и канала и книгите за фотография). Местността печели популярност, а NG създава стабилна връзка с все повече хора. Говорещите рамки са съвсем в стила на документалните предавания, съчетаващи невероятни гледки, информация за района и препратики към екологични проблеми като глобалното затопляне и прекомерната експлоатация на природни ресурси. Е, високоговорителите звучат само на местния език, но пък по тези места ходят основно холандци, които искат да е разнообразят през уикенда.
Цялата кампания се комуникира към туристите още преди да се качат на ферибота към острова - брошури има на гишето в офиса за билети. На фериботите също са поставени жълти рамки, а телевизионната система по време на пътуването показва снимки и информация за кампанията. Така вече си напълно подготвен, когато стигнеш на самия остров и знаеш за какво трябва да се оглеждаш. Информация има на официалния сайт (на холандски!) на остров Терсхелинг, както и на специален сайт на National Geographic за месеца на Земята.
Хм, изглежда познато, нали? Предполагам, че 9 от 10 човека разпознават корицата на National Geographic. И решават да видят отблизо за какво става дума. Рамката е голяма, метална и снабдена с високоговорител, от който мъж и жена си говорят (по много досаден начин, според холандеца, който беше с нас) за съответното място.
Оказа се, че 12 подобни рамки са "разхвърляни" из цялата местност и всеки, който снима местенце с рамка, има възможност да спечели награди, най-голямата от които е фотоапарат Canon EOS. Инициативата продължава от началото на април до 10 юни и е свързана с Месеца на Земята (април).
Идеята е добър начин да разгледаш района, да научиш малко за него и, естествено, да направиш някой и друг хубав кадър. Кампанията е насочена предимно към любители-фотографи, които съставят основна част от аудиторията на National Geographic (не само списанието, но и канала и книгите за фотография). Местността печели популярност, а NG създава стабилна връзка с все повече хора. Говорещите рамки са съвсем в стила на документалните предавания, съчетаващи невероятни гледки, информация за района и препратики към екологични проблеми като глобалното затопляне и прекомерната експлоатация на природни ресурси. Е, високоговорителите звучат само на местния език, но пък по тези места ходят основно холандци, които искат да е разнообразят през уикенда.
Цялата кампания се комуникира към туристите още преди да се качат на ферибота към острова - брошури има на гишето в офиса за билети. На фериботите също са поставени жълти рамки, а телевизионната система по време на пътуването показва снимки и информация за кампанията. Така вече си напълно подготвен, когато стигнеш на самия остров и знаеш за какво трябва да се оглеждаш. Информация има на официалния сайт (на холандски!) на остров Терсхелинг, както и на специален сайт на National Geographic за месеца на Земята.
3 comments:
Миии... нали знаеш, че нищо не може да провали кофти продукт толкова бързо, колкото добрата реклама. За наше добро е рекламите на бг туризма да са зле ;-)
И в България е имало "Рамките", мисля, че така се казваше :)
Ами аз търсих инфо, ама не намерих - Алекс, можеш ли да помогнеш с някой източник?
Post a Comment