Wednesday, March 11, 2009

И да не се объркаш

Нещо много просто се случи в квартала ни - местният супермаркет промени местоположението си. Смяната на локацията е само на около 300 метра, но ми направи впечатление осигуряването на пълна информираност на потребителите по темата.
На вратата на старата сграда, естествено, има бележка - нищо, което не съм виждала и в България. И дотук завършват приликите.

Първо, работниците, които изнасяха оборудването от стария супермаркет, бяха напълно информирани за промяната - къде ще се намира магазинът, кога ще бъде отворен и т.н. Информирането на вътрешните публики е изключително важно, особено когато става дума за служители, които биха могли да влязат в директен контакт с потребителите. Някой умен човек се е сетил, че има голяма вероятност някой да попита "хамалите" за информация и ги е подготвил. А толкова пъти ми се е случвало да чувам "Нямам представа" в подобни ситуации.
В деня, когато бе открит новият супермаркет, от старото до новото място имаше приятни и лесни за разчитане табели с логото на веригата и посоката, които си седят и досега - вече около седмица. Е, няма как да се объркаш, ако виждаш такива ярки петна през 20 метра, нали?

Всъщност, всички тези усилия не са напълно необходими, тъй като веригата има доста лоялни клиенти в квартала - това е най-евтиният магазин в целия град, а жителите наоколо са с доста ниски доходи. Вероятно клиентите ще успеят да намерят информацията за новото местоположение и по друг начин, защото са силно мотивирани от ниските цени - криза е все пак! Но тези малки жестове доказват, че на компанията й пука за клиентите - защото ако клиентът се загуби, всъщност ще загуби компанията.





No comments: