Monday, February 16, 2009

Честит рожден ден!

Наскоро говорих за мотивирането на персонала и определено темата не може да се изчерпи с нищо казано от мен. Но пък ето един сладък пример.
Слушам си аз радио N-Joy и всеки ден следобяд по станцията пускат песен, с която супермаркети "Билла" поздравяват рождениците, които работят в компанията. И то не просто така, анонимно, а поименно - име, фамилия и месторабота. Според корпоративния й сайт "Билла България" има 40 магазина в страната и над 1500 служители. По проста сметка това са средно по 4 рожденика на ден. Т.е. в компанията има някой, който ежедневно следи тези четирима човека да не бъдат забравени.
Каквото и да си говорим, инициативата има първостепенна функция на реклама - все пак това са си 5-6 споменавания на името на компанията при автоанонса на поздрава, самата му шапка и споменаването на "Билла" след името на всеки рожденик. Но поздравът е и много повече. От една страна, по този начин се засвидетелства уважение към служителите, много от които може и да работят на рождения си ден и да чуят поздрава по уредбата в магазина. Освен това за слушателите на N-Joy Билла става една много сърдечна компания с подобрена репутация и с определението "много грижовен и добър работодател" лепнато неизменно за името на веригата.
Подобрена репутация, мотивирани служители и реклама - неочаквано добра комбинация ли е? А защо никой друг досега не го е направил (или поне аз не съм чула, оборете ме)?





2 comments:

Александър Кръстев said...

Питай Малинката: може да ти каже, че това е работа на All Channels :)

Но пък нека шефът ми да гърми бели мечки, а мен да ме поздравяват с усмивка по радиото...

Unknown said...

Ех, Кръстев, пак не четеш - "БИЛЛА", а не "Белла". А All Channels в момента не работят с нито едната от двете компании.