Интернет сигурността определено е доста сериозен въпрос в последно време, на който се обръща много внимание. Темата е особено актуална сред студентите, които използват доста сериозно Интернет, но невинаги имат подходящите знания за това как да предпазят личните си данни. В университета ни почти цялата комуникация с преподавателите минава по e-mail и университетската Blackboard система, в която студентите качват проекти, предават курсови работи и какво ли още не. Ето защо сигурността на данните е още по-значима - би било кофти някой да се изгаври с акаунта ти и да изпрати лошо домашно; ходи после и обяснявай, че нямаш сестра, нали... Затова университетското ръководство (всъщност не съм сигурна за източника, но предполагам) се е заело с awareness-кампания за интернет сигурността. Кампанията тече под слогана "Cybersave your identity" и използва някой доста евтини и високо ефективни подходи за достигане на целевата си аудитория.
Информацията: По информационните табла из университета и особено на вратите на компютърните зали има поставени плакати, които обясняват как да запазиш личните си данни, пароли и документи при интернет-комуникация. Правилата са прости и не биха помогнали срещу някаква много сериозна хакерска атака, но реално студентите не се нуждаят от чак толкова високи нива на сигурност.
На масите в кафетериите и общите помещения вчера бяха разпространени малки брошури, които в общи линии копираха информацията от плакатите, но даваха и допълнителни съвети. Дизайнът им е така съобразен, че лесно влизат в заден джоб на дънки или раница. Твърдите корици на брошурата пък й осигуряват малко по-дълъг живот.
Акцентът: За първоначално привличане на вниманието в коридорите имаше следните guerilla-"композиции", които много образно предават идеята на кампанията. Съкращението "CSY: Cybersave Yourself" пък придава допълнително измерение, създавайки алюзия с популярния криминален сериал "CSI: Crime Scene Investigation". Не изискват почти никаква инвестиция, освен идеята и по 5 минути за поставянето й на пода, нали? Но се забелязват отдалеч и са интересни - достатъчно, за да се спреш в коридора.
Цялата кампания се отличава с много добър синхрон между елементите като послание и дизайн, което особено ме радва. Нямам информация, но ще разпитам кой е инициатор на кампанията и кой я е реализирал - би било много готино елементите да са реализирани от студенти, но ще видим...
No comments:
Post a Comment