Отивам днес в супермаркета и минавам съвсем безгрижно покрай рафтовете с безалкохолни напитки. Ако бях обикновен клиент, нямаше да обърна внимание, но побърканият маркетолог в мен проговори в мига, когато видях следното шарено етикетче върху част от бутилките:
Добре, да видим за какво става дума. Ето и десетте причини да опитам:
Още първата точка може да те откаже да четеш останалото. "Нов", "висококачествен" и "без аналог" влизат в топ 20 на най-безличните, нищо неозначаващи термини в сферата на маркетинга. Това са идеи, до които клиентът трябва сам да стигне на базата на доказателства - все едно да ми завържеш очите и да ми кажеш, че стоя пред розов слон, без да ми го показваш. Втората точка също влиза в тази категория. Пък и има хора, които не обичат газирани напитки, следователно те не са автоматично приятни. "Подходящ за всички" и "Истинско плодово газирано удоволствие" - какво, по дяволите, Значи това? Щом няма значение, е излишно хабене на хартия, мастило и маркетингов бюджет, нали?
5, 6 и 7 по-скоро създават представата, че част от напитките са "по-добри" от други. Би било готино да имаш достатъчно бюджет, за да отпечаташ различни етикети за двете групи напитки - надявам се, че проблемът е бил именно там. Единствената мисъл, която остана в главата ми, беше "Хм, защо само Citro и Портокал са с витамин С?!"
Комбинираното подслаждане не е нито ново, нито висококачествено (ако се върна към т.1) и надали спада към графата "уникално предложение за покупка". А щом не е характерна черта САМО на твоя продукт, тя не изгражда разпознаваемост за марката.
Е, няма да опитам, съжалявам! Просто ще трябва да се постараете повече, за да ме убедите.
Още първата точка може да те откаже да четеш останалото. "Нов", "висококачествен" и "без аналог" влизат в топ 20 на най-безличните, нищо неозначаващи термини в сферата на маркетинга. Това са идеи, до които клиентът трябва сам да стигне на базата на доказателства - все едно да ми завържеш очите и да ми кажеш, че стоя пред розов слон, без да ми го показваш. Втората точка също влиза в тази категория. Пък и има хора, които не обичат газирани напитки, следователно те не са автоматично приятни. "Подходящ за всички" и "Истинско плодово газирано удоволствие" - какво, по дяволите, Значи това? Щом няма значение, е излишно хабене на хартия, мастило и маркетингов бюджет, нали?
5, 6 и 7 по-скоро създават представата, че част от напитките са "по-добри" от други. Би било готино да имаш достатъчно бюджет, за да отпечаташ различни етикети за двете групи напитки - надявам се, че проблемът е бил именно там. Единствената мисъл, която остана в главата ми, беше "Хм, защо само Citro и Портокал са с витамин С?!"
Комбинираното подслаждане не е нито ново, нито висококачествено (ако се върна към т.1) и надали спада към графата "уникално предложение за покупка". А щом не е характерна черта САМО на твоя продукт, тя не изгражда разпознаваемост за марката.
Е, няма да опитам, съжалявам! Просто ще трябва да се постараете повече, за да ме убедите.
1 comment:
Тази грешка на природата Спарк ми се набиваше в очите в метрото доста време с аматьорския си плакат. Като сега ми показа и BTL комуникация, вече тотално се отчаях. По-добре да не се бяха охарчвали въобще за реклама.Потенциалните клиенти на тази бюджетна марка нямат нужда от убеждаване, тъй като качеството не им е приоритет.
Post a Comment