Wednesday, January 21, 2009

Убеждаваща комуникация

Отивам днес в супермаркета и минавам съвсем безгрижно покрай рафтовете с безалкохолни напитки. Ако бях обикновен клиент, нямаше да обърна внимание, но побърканият маркетолог в мен проговори в мига, когато видях следното шарено етикетче върху част от бутилките:

Добре, да видим за какво става дума. Ето и десетте причини да опитам:

Още първата точка може да те откаже да четеш останалото. "Нов", "висококачествен" и "без аналог" влизат в топ 20 на най-безличните, нищо неозначаващи термини в сферата на маркетинга. Това са идеи, до които клиентът трябва сам да стигне на базата на доказателства - все едно да ми завържеш очите и да ми кажеш, че стоя пред розов слон, без да ми го показваш. Втората точка също влиза в тази категория. Пък и има хора, които не обичат газирани напитки, следователно те не са автоматично приятни. "Подходящ за всички" и "Истинско плодово газирано удоволствие" - какво, по дяволите, Значи това? Щом няма значение, е излишно хабене на хартия, мастило и маркетингов бюджет, нали?
5, 6 и 7 по-скоро създават представата, че част от напитките са "по-добри" от други. Би било готино да имаш достатъчно бюджет, за да отпечаташ различни етикети за двете групи напитки - надявам се, че проблемът е бил именно там. Единствената мисъл, която остана в главата ми, беше "Хм, защо само Citro и Портокал са с витамин С?!"
Комбинираното подслаждане не е нито ново, нито висококачествено (ако се върна към т.1) и надали спада към графата "уникално предложение за покупка". А щом не е характерна черта САМО на твоя продукт, тя не изгражда разпознаваемост за марката.

Е, няма да опитам, съжалявам! Просто ще трябва да се постараете повече, за да ме убедите.





1 comment:

Anonymous said...

Тази грешка на природата Спарк ми се набиваше в очите в метрото доста време с аматьорския си плакат. Като сега ми показа и BTL комуникация, вече тотално се отчаях. По-добре да не се бяха охарчвали въобще за реклама.Потенциалните клиенти на тази бюджетна марка нямат нужда от убеждаване, тъй като качеството не им е приоритет.