Sunday, August 24, 2008

Уплаши се за здравето си!

Една от най-ярките черти, които съм открила в българската народопсихология, е синдромът "Нищо ми няма" и почти суеверният страх от доктори и болници. Твърде много хора около мен се преглеждат, чак когато положението е станало твърде сериозно - и на мен ми се е случвало. Оказва се, че и при британците е така. Там обаче има неправителствени организации, които напомнят на хората, че болестите се лекуват много по-лесно, когато просто се предотвратяват.

Следва една наистина силна социална реклама на British Heart Foundation, която напомня на зрителите, че сърдечният удар може и да не е фатален, ако се вземат мерки навреме. Стивън Беркоф (който ми е познат само от Портокала на Кубрик, но явно е много известен в родината си) въздействащо описва симптомите на инфаркта и направо ми изкара акъла с физиономията си в заключението "... Imagine that!"



Здравето няма цена. Добре е да ни го напомнят...





No comments: