Wednesday, April 23, 2008

Бързо опровержение

Както казах вчера, и у нас има добри реклами. Позитивните примери се увеличават бързо - не знам дали това се дължи на повишава не качеството на работа в рекламните агенции или на увеличаването на рекламния пазар като според теорията на вероятностите при увеличен обем се увеличава и броя качествени разработки, макар и да се запазва същото процентно измерение. Това е предмет на друг разговор...

Всички знаем невероятната серия с Рибока на 2Ве, който стана модерна легенда за българската реклама. Ето няколко илюстрации на серията - не се съмнявам, че сте ги гледали, но са ми толкова любими, че не мога да се сдържа да не ги сложа ;)


Дядо Коледа


Спешно отделение


Никулден


Ако още четете, ето още нещо много готино - серия от реклами за еко-организацията WWF, реализирана от Ogilvy - заслужиха си Сребърния барабан през 2007!

Както и Effie-то за кампанията For Sale от 2006, една от които дълго време стоя като wallpaper на компютъра ми в офиса, за да привлича внимание към протестите за Странджа:


Но дори да харесвам тези две кампании, друго наистина ме впечатли - новата кампания за глобалното затопляне и особено частта ambient media. Първо се загледах по въртящите се билбордове на Витошка:

Когато се разтърсих за повече визии от кампанията, попаднах на това - асансьор-термометър в бизнеспарка. Не мога да се сетя за по-хитра метафора - наистина се случва плашещо често живачният стълб да се движи нагоре-надолу, просто брилянтна визуализация:

Когато порасна, искам да работя в Ogilvy!!! :)





4 comments:

Бисер said...

Васи, сигурно вече си го видяла, но ще добавя и един линк към блога на Мартин. Първо, защото е част от същата кампания и второ, защото това е наистина великолепен пример за банерна реклама. Делото е резултат от съвместните усилия на Ogilvy, MindShare и Designpicnic.com.
Вижте: http://interactive-share.com/?p=228

Бисер said...

Впрочем, вече очаквам на следващия Никулден да има атентати срещу 2be. Или поне някой да хапва златни рибки от екрана... :)

Александър Кръстев said...

Снежанке, не виждам тук новия принт-ад на ДСК за взаимното доверени с двата насочени един срещу друг погледа. Заслужава си да го включиш!

Vassi said...

Правилно, Алексчо, правилно. Въобще цялото ребрандиране на ДСК изглежда много добре. Както си говорехме с Кали, банката вече има модерен, по-женствен и човешки облик и не прилича на закостенял остатък от комунизЪма.