Wednesday, March 12, 2008

Визитки

Визитката се е превърнала в един от най-важните носители на информация в бизнес комуникацията. Добре е дизайнът на визитката да се забелязва, да представя стил и да служи като индикатор за индивидуалността на притежателя й, да си личи качествената изработка, да провокира интерес. Днес има хиляди възможности за нестандартни визитки, някои от които са удивително индивидуалистични. Понякога обаче това може да провокира и обратен ефект - в желанието си да са уникални, някои хора забравят, че основното предназначение на визтиката е не куриозността, а удобството като източник на информация. Съответно, никой не би запазил визитка, която твърде много се отдалечава от стандартните размери и обем, просто защото е непрактично. Трябва да се намери златната среда между индивидуализъм и спазване на общопретите норми - почти като във всеки аспект на бизнес комуникацията.

Ето някои интересни варианти за визитки, на които съм попадала в интернет - някои сполучливи, а други не съвсем:

1. Метална визитка: честно казано, не ми е ясна връзката между дизайн-студио Plasma и метала, но все пак идеята не е лоша - визитката лесно може да се съхранява и е със стандартни размери. Все пак не е лошо хората да се потрудят, за да има логическа връзка между визитката и предмета на работа, а не просто да се използва идея заради самата идея.

2. Мокра визитка: визитката на инструкторите в училището по плуване Urban Waves са поставени в прозрачно пликче, което задържа и малко вода, за да предаде средата на работа. Ами ако ти се спука в портмонето?!

3. Въздушна визитка: тази е на доктор по гръдни проблеми от център за лечение на астма. Сладка идея, но е доста неудобно всеки път да надуваш балон, когато решиш да си запишеш час за преглед. Още по-трудно става, ако имаш астма. Пък и не ми е ясно как трябва да са ти поставени зрителните органи, за да се справиш сам със задачата надуване+четене.

4. Гръцка визитка: като стана дума за непрактичност, ето един леко непрактичен вариант. Визитка на гръцка таверна - връзката с традиционното чупене на чинии е хитра, но не бих си носила нещо подобно в чантата.

5. Визитка за успех: надписът гласи "Още един процъфтяващ дизайнер". Връзката с дизайна отново липсва, но играта на думи оправдава използването на цветни семена. Забавно, но след като разбереш какво се крие вътре, трудно ще си я прибереш отново във визитника.

6. Визитка за изгаряне на калории: ето тази наистина ми допадна. Треньорът те кара да се поизпотиш, преди да му звъннеш. Удобно за съхранение, идейно и в пряка връзка с работата.

7. Визитка за раздяла: тази също е много добра и най-много се доближава до идеалната среда, за която говорех в началото. Става дума за адвокат, специализиращ в бракоразводни дела. Много умно!





1 comment:

Александър Кръстев said...

Аз много тодавна исках да пиша за визитките, щото е готина темата. Много отдавна в Капитал Лайт бяха направили такава тема в 4-5 страници. Преди 4 години сигурно.

Бравичко, Снежанке!