Sunday, November 18, 2007

Болка и разочарование

Браво на Nike, че са избягали (всъщност само в известна степен) от клишето на рекламите за спортни стоки. Е, и тук се усеща обещанието за "по-малко болка", а съответно и по-лесна победа, с новите Air Max. Акцентът обаче е поставен върху "падналия герой", върху загубилия. Все пак не всичко в живота е победа, както често ни карат да си мислим другите реклами на подобни продукти. И въпреки безспорно вярната сентенция, че "не си спечелил златото, а си загубил среброто", рекламата все пак добре играе по сантименталната душевна струна. Винаги е по-лесно да гледаме чуждия провал - освен че разчувства безотказно, създава и жизнеутвърждаващи асоциации (собствените ти проблеми изглеждат по-незначителни в сравнение със загубата на олимпийския маратон, нали?).

Интересно ми е обаче дали би могло да се измери колко голям процент от виделите рекламатав последствие свързват продукта с "по-малко болка" и колко - с асоциацията за провал...






No comments: