Saturday, November 10, 2007

Смърт на гланца!

В четвъртък най-накрая успях да си взема новия брой на списание Едно. И какво да видят очите ми? Списанието има съвсем нов вид. Пълна промяна, така да се каже. Защото на хората в Едно отдавна им пука за околната среда. Едни от малкото ентусиасти, които се осмеляват да пишат много за устойчиво развитие, опазване на природата и други trendy (ама все още само в другите страни) теми, сега доказват, че са силни не само на думи, а и на дела. За пръв път в България се появява издание на сертифицирана и рециклирана хартия.
"Което на практика означава, че повече няма да убиваме дървета, за да можем да съществуваме",
както казват от списанието. И се стараят да обяснят просто и ясно що за животно е сертифицираната и рециклирана хартия и защо трябва да се радваме на появата й у нас. Похвално!

Спомням си тихата радост, която се надигна в душата ми, когато за пръв път си купих книжка на FSC хартия. Стана ми малко кофти само от факта, че книжката не е българска, а британска. Казах си "Спокойно, имай търпение, душице. Скоро и в милата родина ще започнат да се случват такива неща..." И ето, 6 месеца по-късно се оказвам права.
Да си зелен е модерно и престижно. Някой го правят само поради тази причина. Честно казано не ми пука защо, важното е, че го правят. Оптимист съм и вярвам, че Едно повличат крак и стартират нова мода. Лакът и гланцираните страници са OUT, да живее рециклирането!
Дано и на другите издатели им стане ясно, че не е необходимо да ухажват читателите с лъскавичко, за да ги привлекат. Може би тази стратегия работи за гарги, но мислещите хора се ориентират по съдържанието, а не само по вида. Тъй като Едно е съвършено наложила се марка на пазара, читателите няма да се откажат, защото вече не могат да се огледат в лъскавите листчета. Защото мислещите хора са доволни, когато могат да си четат списанийцето, без да се притесняват за геройски загиналите дървета и ненужните химикали за допълнителна обработка при гланцирането. Престижни марки като Lacoste, Davidoff, Tom Tailor и Hugo Boss отново присъстват на рекламните страници и не са решили, че липсата на гланц и хартията "втора ръка" накърняват блясъка им. Зелената вълна явно се разлива в правилната посока... Със затаен дъх чакаме и следващите последователи!





1 comment:

Бисер said...

Чувам напоследък,че девизът на канадските еколози вече е "Изяж бобър, спаси дърво.":))
Интересна идея...