Friday, August 17, 2007

Зелен PR

Попаднах на страхотен пример как по необичаен и (само на пръв поглед) несериозен начин може да се привлече внимание към сериозни въпроси. Алекс Рандал и Крисчън Хънт са две млади момчета, които смятат, че въглеродния офсет е много плосък начин да си изчистиш съвестта без реално да спреш замърсяването на планетата. За да покажат колко абсурдна е идеята за зелена индулгенция, те организират любопитна кампания - създават сайт, на който можеш да "неутрализираш" изневярата си. Сгафилите половинки плащат определена сума, която после се разпределя на доказано моногамни хора. Ето едно видео (малко дългичко, но интересно), което проследява кампанията в развитие:



Пренасянето на офсет-теорията в напълно друга плоскост на живота в началото обърква хората, но тезата на момчетата се осъзнава и възприема от аудиторията в почти всички случаи, показани в клипа. За някои експериментът може да е пример за самоцелно оригиналничене, но според мен ефектът е налице - посланието на кампанията е прието.

Не се наемам да коментирам въпроса дали въглеродния офсет е добра или порочна практика - именно поради тази причина постът ще си остане само в рубриката "Вратовръзка". Искам просто да отбележа как може да бъде заменено морализаторското проповядване на една идея, което обикновено има по-скоро негативен ефект върху публиката, с привличане на вниманието по забавен и свеж начин. Практиците на зеления маркетинг имат какво да научат от упражнението на младите англичани.





No comments: