Sunday, August 26, 2007

Трилогия за щастието

В последно време на мода са трилогиите и продълженията - сагата за Борн, "Бандата на Оушън", "Карибски пирати"... Тази тенденция явно се налага и при рекламистите.

Помните ли тази безумно сладка реклама на Coca-Cola?


Казва се "Фабрика за щастие". И преди съм казвала колко обичам рекламите на Coca-Cola - просто защото почти винаги ме карат да се усмихвам и ми вдигат настроението.

По-важното обаче е, че специалистите по комуникация са се усетили много правилно за повишеното внимание на зрителите към рекламата (да си призная честно, една вечер седях пред телевизора и дебнех рекламните паузи в прайм-тайма със заредена камера на телефона, само и само да си запиша сладкото спотче) и са удължили ефекта й чрез две viral-клипчета.

Първото е "mockumentary" - пародия на документален филм за живота във Фабриката, където интервюта са дали много от работниците, познати от рекламата.


Второто "вирусче" е драматизация на проблемите във Фабриката. Няма да разказвам фабулата, вижте го сами:


От Wieden + Kennedy Amsterdam (които са обслужващата рекламна агенция на Coca-Cola) са се справили добре със задачата да удължат ефекта на рекламното послание. Феновете на Фабриката за щастие стават все повече, а клипчетата се разпространяват бързо в интернет-общността. Това е добър пример за гъвкавостта, която трябва да притежават добрите рекламисти, за да бъдат в максимална степен полезни на клиентите си. Рекламната агенция не стои на едно място и не се опитва като кон с капаци да постига публичност само чрез рекламни спотове, които навсякъде по света стават все по-скъпо удоволствие. Интегрирането между рекламата и вирусни клипчета носи допълнителна стойност при минимално увеличаване на разходите. Не е изключено скоро да видим и ново продължение на трилогията - в Интернет или в рекламните паузи по телевизията.

Точно днес четях в една интересна книжка как да създадем новина от рекламата, когато нямаме новини за продукта. Явно някой в Амстердам също е чел, а и е запомнил правилните неща.





1 comment:

Anonymous said...

Bravo koito e napravil tozi sait e mnogo dobre zapoznat s tezi rabot.Na men li4no mnogo mi haresvat reklamite na COKE.