Monday, May 28, 2007

Професорът каза...

Нещо съвсем набързо:
Винаги съм се чудила как хората създават определения за разни неща. А когато говорим за нещо толкова абстрактно като маркетинга, въпросът ми май придобива още по-голям смисъл.
Е, явно в Емерика има много големи мозъци - не стига, че са измислили дефиниция, но даже са оспяли да я "ъпдейтнат" (каква прекрасна родна дума!). Ето какво е маркетинг според АМА (American Marketing Association), както и малко коментари на други хора как те самите определят маркетинга.





2 comments:

Anonymous said...

Моят фаворит е това определение:
"Marketing is showing people that you have what they need and helping them get it." - кратко, съдържателно и ясно(от гледна точка на начина на мислене).
Впрочем, прави ли ви впечатление, че повечето американски маркетингови специалисти определят PR като маркетингов инструмент(метод)А "професорът каза..", че PR(публичната комуникация) е доста различна, от гледна точка на целите. Какво смятате, колеги ?
Мисля, че интегрираните маркетингови комуникации са ключът към отговора, но ще съм много щастлив, ако науча вашето мнение по въпроса.Дали "професорът каза..." е висша инстанция ?...

Unknown said...

Според мен "професорът" е висша инстанция само за тези, които нямат достатъчно информация по въпроса или им липсва достатъчно интелект, за да сравнят световните практики и сами да си дадат отговор на въпросите.
Въпреки че според някои PR е "много повече от ИМК", според личните ми наблюдения по-голямата част от практиците по белия свят дефинират PR като част от маркетинга. Останалите пък въобще не си правят труда да "дефинират" каквото и да било, а просто действат с всички възможни средства за увеличаване на продажбите на клиента. Смятам, че добрите практици не си делят работата на базата "аз съм PR-агенция, не ми е работа да правя рекламна стратегия", а на принципа "клиентът иска, той ми плаща обяда, значи се старая да му угодя, ОСВЕН КОГАТО съм сигурен, че изпълнението на желанието му ще има негативен ефект за него".