Казват, че висшето образование в България не било на добро ниво. Казват, че преподавателите все още не използват достатъчно средства за мултимедийно представяне на материала. Че материалната база е остаряла, а техниката е в ужасно състояние. Да видим дали мога да се сетя за нещо по темата... Ах, да!
Май коментарът тук е излишен:
Няма какво да си кривя душата - има лектори, които в пълна степен се възползват от достиженията на техниката, за да направят информацията максимално интересна, разбираема и достъпна за студентите. Но за жалост по-голямата част от преподавателите никога май няма да прекрачат границата на 21. век и с викове на ужас бягат от компютри , мултимедийни проектори и др. А за да може и на нас да ни е по-лесно да учим, и на тях да им е по-лесно да ни предадат теорията, която без съмнение ще ни обогати и ще ни бъде нужна в практиката, просто са НУЖНИ допълнителни интерактивни материали. Защото интерактивното представяне на теорията предоставя и поглед в практиката, който липсва в по-голяма част от академичните дисциплини - а без да знаем как изглеждат нещата в истинския свят, няма как да се справим с прилагането на професията.
Днес НС прие на първо четене проекта за промяна в Закона за висшето образование, според която ВУЗ-овете ще определят сами студентските такси. Поправката няма да засегне студентите в заварено положение, но честно казано, бих била готова (а по лични наблюдения, и доста от колегите ми) да плащам повече, но естествено, за по-качествено обучение. За да не гледам като теле в железница следващия път, когато отида на интервю за работа и се изправя пред неминуемия въпрос "А можеш ли да..." и последвалата констатация "Ама те в университета май още не ви учат на нищо."
Май коментарът тук е излишен:
Няма какво да си кривя душата - има лектори, които в пълна степен се възползват от достиженията на техниката, за да направят информацията максимално интересна, разбираема и достъпна за студентите. Но за жалост по-голямата част от преподавателите никога май няма да прекрачат границата на 21. век и с викове на ужас бягат от компютри , мултимедийни проектори и др. А за да може и на нас да ни е по-лесно да учим, и на тях да им е по-лесно да ни предадат теорията, която без съмнение ще ни обогати и ще ни бъде нужна в практиката, просто са НУЖНИ допълнителни интерактивни материали. Защото интерактивното представяне на теорията предоставя и поглед в практиката, който липсва в по-голяма част от академичните дисциплини - а без да знаем как изглеждат нещата в истинския свят, няма как да се справим с прилагането на професията.
Днес НС прие на първо четене проекта за промяна в Закона за висшето образование, според която ВУЗ-овете ще определят сами студентските такси. Поправката няма да засегне студентите в заварено положение, но честно казано, бих била готова (а по лични наблюдения, и доста от колегите ми) да плащам повече, но естествено, за по-качествено обучение. За да не гледам като теле в железница следващия път, когато отида на интервю за работа и се изправя пред неминуемия въпрос "А можеш ли да..." и последвалата констатация "Ама те в университета май още не ви учат на нищо."
No comments:
Post a Comment