Wednesday, July 22, 2009

За животните с любов

Вървейки по пл. „Славейков”, забелязах интересен пример за outdoor реклама на Зоологиската градина. Не че конкретният пример е нещо кой знае колко гениално или новаторско, но в София досега не бях виждала прозрачни ракети, затова рекламата привлече вниманието ми, което е и основният търсен ефект. Смятам, че у нас все още рядко се използва ефекта на средата за комуникиране на рекламното послание, затова бях приятно изненадана да видя следното:


Стъписана бях обаче от безумния надпис, който вероятно трябва да звучи неформално, забавно, но в същото време образователно:
„Зебрата няма да те види, ако застанеш близко и точно пред нея. Тя и носа си не вижда. Но дори и с гръб към теб, зрението на зебрата обхваща движението на всичко и всички наоколо – например как си бъркаш в носа – точно както забелязва африканските хищници, които я дебнат.” (Удебеляването е мое)
Добре де, наистина ли беше наложително? Като цяло, добра идея за ambient media, връзва се и с посланието, а и с идеята, че може да научиш повече за животните, като отидеш да ги видиш в Зоологическата градина. Заиграли са се явно с идеята за виждането. Идея – добра, канал – точен, а и позиционирането е перфектно. Защо трябваше този невероватен текст да развали общото впечатление? Има достатъчно начини да се предаде същото послание с друг набор от думи, нали?

Предлагам на Зоологическата градина да смени рекламната агенция с някоя, която може да се задържи в рамките на нормалното изказване и да не залита в крайности като тази. А в този ред на мисли, ето няколко сладки примера, които доказват, че зоологическите градини могат да бъдат рекламирани достатъчно интригуващшо чрез ambient media:
1. Жирафите растат до цели 6 метра.
2. Гладни акули в аквариума
3. Виж се отблизо с животните
4. Погледни света през чужди очи
5. Как ще познаеш, че слон е бил на площадката?





4 comments:

Longanlon said...

Всъщност, текстът не разваля общото впечатление, а е много добър. Той е ориентиран към децата и родителите им.

А зебрите наистина не си виждат носа.

Unknown said...

Е, да, личният вкус обикновено е субективен. Само че аз съм някъде по средата на пътя между децата и родителите и не мисля, че текстът би ми допаднал от която и позиция да съм. Конкретно темата за бъркането в носа ми е неприятна, а рекламата не трябва да създава негативни асоциации, които може лесно да се пренесат върху рекламирания обект, съзнателно или не. Все си мисля, че има достатъчно не толкова гнусни примери, които можеше да дадат.
А съм убедена, че зебрите няма как да видят носа си :)

legrandelf said...

Винаги се блъскам в тая зебра :)))

Явно блея като овца, свикнал съм зебрите да са по асфалта :)))))

Калоян said...

Вж как по средата на прозрачното 'нещо' има затъмнена част ... показва как наистина зебрата не вижда носа си или това което е пред нея. Хубава си е рекламата, мен би ме накарала да посетя зоо-то ви :)