Дяволът се крие в последния магазин, до който ребрандинг-кампанията не е достигнала.
Всеки ден минавам покрай един и същи магазин (всъщност нямам идея дали магазинът още съществува, но табелата е там) и тази синьо-червена композиция ми вади очите:
Не, не смятам, че старото лого на Globul беше лошо - просто е странно как една толкова голяма компания не си прави труда да развива новото си публично лице като премахва бръчките от миналото. Още повече, че на по-малко от 30 метра има нов доста голям офис на Globul.
Вероятността всички служители в новия (всъщност на около година) офис да идват от другата посока и по ирония на съдбата да не виждат старата табела е пренебрежимо малка. По-вероятна е констатацията, че на никой от екипа - служителите на касите, както и техните мениджъри - не му пука чак толкова за Globul, за да обърне внимание на това несъответствие. Съответно, старото лого според мен говори за неглижиране не само на корпоративната идентичност (лошо!), но и на корпоративната култура (още по-лошо!!).
Представете си например, че това се случи на марка-икона като Apple (силно и некоректно сравнение, но в момента не мога да се сетя за друго). Обзалагам се, че веднага поне няколко фена на марката ще се обадят възмутени - естествено, преди това служителите ще са забелязали несъответствието и ще са го коригирали своевременно. А ребрандингът на Globul се случи в далечната 2006 година...
Не, не смятам, че старото лого на Globul беше лошо - просто е странно как една толкова голяма компания не си прави труда да развива новото си публично лице като премахва бръчките от миналото. Още повече, че на по-малко от 30 метра има нов доста голям офис на Globul.
Вероятността всички служители в новия (всъщност на около година) офис да идват от другата посока и по ирония на съдбата да не виждат старата табела е пренебрежимо малка. По-вероятна е констатацията, че на никой от екипа - служителите на касите, както и техните мениджъри - не му пука чак толкова за Globul, за да обърне внимание на това несъответствие. Съответно, старото лого според мен говори за неглижиране не само на корпоративната идентичност (лошо!), но и на корпоративната култура (още по-лошо!!).
Представете си например, че това се случи на марка-икона като Apple (силно и некоректно сравнение, но в момента не мога да се сетя за друго). Обзалагам се, че веднага поне няколко фена на марката ще се обадят възмутени - естествено, преди това служителите ще са забелязали несъответствието и ще са го коригирали своевременно. А ребрандингът на Globul се случи в далечната 2006 година...
2 comments:
Ей с този пост се катапултира заслужено в блогрола ми :)
А всъщност е доста симпатично. Blast from the past. Аз съм ЗА старите лога тук-таме.
Post a Comment