Thursday, February 5, 2009

Не забравяй тоалетната

Не е зле още отсега да предупредя хората с особено усещане за хигиена да не четат следващите редове, докато се хранят. Е, предупредени сте!

Може би причината да имам подобен поглед върху нещата е, че съм жена. Но винаги, когато отида в заведение, един от най-важните детайли, които отчитам, е състоянието на тоалетните. Дори в прекрасни ресторанти липсата на тоалетна хартия, течен сапун или наличието на "интригуваща" миризма може да ме изкара от кожата ми. Съответно, реакцията ми на клиент е да не повторя посещението и да предпочета друго заведение. Разбира се, ако качеството на храната, напитките или обслужването не е на ниво, блестящите от чистота тоалетни няма да променят оценката ми. Все пак, в едно заведение това са водещи елементи, чиято неизправност не може да се компенсира от поддържащите.

Предполагам, че примерът звучи странно, но основната идея е друга. "Принципът на тоалетната" трябва да се прилага във всяка дейност, независимо от сферата. Малките детайли, които понякога пренебрегваме, може да повлияят силно върху клиента и да се окажат решаващи за крайния резултат. Всъщност, принципът е приложим и при всеки тип комуникация и създаване на връзка - кой ще е готов да излиза с момиче с изгризани до кръв нокти например? Явно е много вярна фразата "дяволът се крие в детайлите". Реално, детайлите няма да те спасят, ако положението е неспасяемо - именно затова са детайли. Но пък правят много добро впечатление, когато всичко друго е еднакво и помагат, за да изпъкнеш на фона на всички останали.

Ако трябва да говоря на академичен език, става дума за така наречената "добавена стойност", която влияе силно върху решението на потребителя. И наистина, ако се върна на примера от началото, ми се е случвало да ми се ходи някъде, просто защото имат невероятно сладка декорация около мивките, приятни цветове на канапетата или просто уютно ненатрапчиво осветление. Какво като палачинките са по-добри в Jimmy's?!

Може и да е нещо малко, но определено малките-големи неща не са за подценяване!





No comments: