Може би причината да имам подобен поглед върху нещата е, че съм жена. Но винаги, когато отида в заведение, един от най-важните детайли, които отчитам, е състоянието на тоалетните. Дори в прекрасни ресторанти липсата на тоалетна хартия, течен сапун или наличието на "интригуваща" миризма може да ме изкара от кожата ми. Съответно, реакцията ми на клиент е да не повторя посещението и да предпочета друго заведение. Разбира се, ако качеството на храната, напитките или обслужването не е на ниво, блестящите от чистота тоалетни няма да променят оценката ми. Все пак, в едно заведение това са водещи елементи, чиято неизправност не може да се компенсира от поддържащите.
Предполагам, че примерът звучи странно, но основната идея е друга. "Принципът на тоалетната" трябва да се прилага във всяка дейност, независимо от сферата. Малките детайли, които понякога пренебрегваме, може да повлияят силно върху клиента и да се окажат решаващи за крайния резултат. Всъщност, принципът е приложим и при всеки тип комуникация и създаване на връзка - кой ще е готов да излиза с момиче с изгризани до кръв нокти например? Явно е много вярна фразата "дяволът се крие в детайлите". Реално, детайлите няма да те спасят, ако положението е неспасяемо - именно затова са детайли. Но пък правят много добро впечатление, когато всичко друго е еднакво и помагат, за да изпъкнеш на фона на всички останали.
Ако трябва да говоря на академичен език, става дума за така наречената "добавена стойност", която влияе силно върху решението на потребителя. И наистина, ако се върна на примера от началото, ми се е случвало да ми се ходи някъде, просто защото имат невероятно сладка декорация около мивките, приятни цветове на канапетата или просто уютно ненатрапчиво осветление. Какво като палачинките са по-добри в Jimmy's?!
Може и да е нещо малко, но определено малките-големи неща не са за подценяване!
No comments:
Post a Comment