Не знам дали аз не обръщам достатъчно внимание на родната рекламна действителност, или наистина това е флагманът на интерактивните кампании у нас, но най-сетне доживях да видя нещо много любопитно на софийска улица.
Започна се със странна външна реклама, която до голяма степен е в духа на прословутите Св.-Валентински послания от началото на годината. Тук обаче имаме извинения и неясни обяснения за нещо, което явно включва две момичета и едно момче.
Наличието на логото и продукта малко убиват мистерията, но все пак реших да разгледам и по-нататък, затова си облякох водолазния костюм и влязох в Интернет. Оказа се, че това не е любовен триъгълник, а трима млади хора, които си приличат по едно нещо - имат много палав личен живот и психологическа пристрастеност към мобилните устройства. Всички линкове на бордовете водят към един сайт, където може да видиш интересно интро-клипче и да разбереш колко време остава до "отключването на телефона" (каквото и да значи това?!?!)
Ако имаш време за губене, може да разгледаш и Facebook-профилите на тримата герои. Естествено, гмурнах се и натам. Девойките и младежът си говорят с "приятели" и разкриват част от "личния си живот" (научих например, че азиатката е колежка-PR-ка). Даже дават и стайлинг-съвети.И имат детски снимки.След малко търсене попадаш и на клипчета в YouTube.
Всичко е доста добре изпипано - имаме интересен сюжет, плътни герои с "истински" истории и много мръсни тайни. Само чакаме отключването - 7 вечерта в понеделник наше време. Точно в 7 бях пред монитора и... нищо?!
Екранът стоя така около пет минути и нищо не се случи. Сайтът явно беше зверски претоварен. Не получих на момента и писмото с reminder, за което се бях записала.
Но за сметка на това малко по-късно сайтът вече беше зареден. Любопитните хора вече могат да тършуват и на още едно място. Можете да четете съобщенията, да гледате MMS-клипове, да ровите в календарите със срещи, да слушате музиката на тримата "забравили телефоните си". Приятна хрумка е възможността да се абонираш през RSS, за да получаваш най-новите неща и да си в течение с телефона на своите любимци. Явно историите им тепърва ще се развиват, а ние ще можем да получаваме вътрешна информация.
Цялата кампания се дължи на пускането на новата серия Nokia Supernova и доста е разбунила любопитните консуматори, поне след моя бегъл преглед на няколко форума. Като цяло, кампанията е интересна и, най-важното, служи си с комуникационните канали на младите. Добре е да знаеш къде прекарва времето си потенциалният ти купувач и да го хванеш в собствените му води - в Интернет. На хората явно им е интересно да си комуникират с виртуални FB-приятели, въпреки че това не е точно моето предпочитано ястие. Единствената ми забележка е ненужното забавяне при откриването на сайта - щом си сложил countdown брояч и надграждаш напрежение, трябва да спазиш собствения си срок!
От Wieden+Kennedy London са си свършили добре работата - глобалното пускане на новият модел е добър пример за глобалния свят, в който всеки се свързва с всеки и където личните ти джаджи може да те издадат, ако попаднат в чужди ръце. Наистина, телефонът ми знае всичко за мен, въпреки че не е Nokia (хм, май трябва да поизтрия разни порно-снимки и мръснишки sms-и, а?!)
Сама по себе си кампанията не е нещо особено, ако говорим за световната реклама. Интересно е обаче, че подобен проект вече се появява у нас. Сега чакаме със затаен дъх реализирането на нещо подобно за български рекламодател. Аз залагам на MTel - Loop май е точният продукт. Имате ли идея кой пръв ще се престраши?
1 comment:
Василена, поздравления - имаш страхотен блог!
С най-добри пожелания. :-)
Биляна
Post a Comment