Friday, December 21, 2007

Как не се прави

В сезона на коледните партита прохождащите в PR-занаята бързо се научават на event management. Защо тогава дори професионалисти с дългогодишен опит допускат грешки, които не биха се разминали дори на стажант?

Прилагам следната история: PR-дама, чийто много известен шеф има рожден ден в средата на декември, трябва да организира тържество за внушителното количество от 300 гости. Тъй като празненствата през зимния сезон са с голяма честота, проява на здрав разум би било изпращането на поканите поне два дни предварително, нали? Нищо подобно обаче не се случва. Напротив, поканите са изпратени в деня на самото събитие. Освен това никой не се свързва с гостите по телефон, за да потърси потвърждение за присъствие на празненството. Останалото, както казват, е история: много от поканите са получени на следващия ден, на самото събитие пристигат около 80 от 300 поканени, а родният магнат, естествено, е извън кожата си от яд, защото се е изложил пред всички бизнес-партньори.

Този пример доста ярко показва крещящата нужда от истински професионални комуникатори у нас. Event management е не просто странично занимание за хора с известно количество връзки, а доста сериозно и отговорно професионално занимание. Не виждам как човек, който няма качествата и подготовката да се справи с организирането на едно парти, ще управлява нечий имидж пред медиите или, не дай си боже, ще спасява фирма от корпоративна криза. Ако в конкретната ситуация решението би било просто логическа мисъл и малко усет към детайла, то в по-сериозни ситуации трябва по-обстойна подготовка. Време е да се изкорени порочното вярване, че PR е професия, в която може да напредваш и без особени знания. За жалост, у нас все още е валидна максимата, че всеки може да се издигне до нивото на собствената си некомпетентност.





1 comment:

Anonymous said...

То и два дена може да е нищо. Дори не отговарям на такива покани. Отделно - нашите обикновено са седмица по-рано изпратени...