Sunday, April 1, 2007

Дарете кръв, спасете живот!


В периода 11 април - 20 май в Ректората на Софийския университет ще се проведе кампания за доброволно и безвъзмездно кръводаряване. Ще бъде проведена и кампания във факултетите на Медицинския университет (на таблото във ФЖМК видях и обява на фармацевтичния, където може да даряваме!) Дарилите кръв ще получат като подарък безплатен двудневен курс по парапланеризъм, посещение на кино прожекция и театрална постановка.

За жалост, под-норменото ми тегло (минимумът за кръводаряване е 50кг) и ниското кръвно не ми позволяват да участвам, за което винаги ме е било яд. Смятам, че кръводаряването е един много добър начин да помогнеш на хората и да се проявиш като благородно човешко същество. Звучи като голямо клише, но в крайна сметка наистина никога не се знае - и ти може да се окажеш в ситуация, където ще разчиташ на чуждата помощ. Искрено ме радва новината, че е отчетен ръст на дарилите кръв студенти (по думи на директора на Националния център по хематология и трансфузиология доц. Андрей Андреев).

Иска ми се да вярвам, че дарителите не са примамени основно от обещаните подаръци, а от желанието да помогнат, но все пак и това е начин да се стимулира гражданската съвест. Дано скоро кръводарителската кампания да не се нуждае от раздаването на "екстри", за да увеличи интереса към себе си!





No comments: